Hlavní obsah

Valentýn: Darované prádlo nesedí? Vraťte ho, ale bez parfému

Foto: Galina Tcivina, Shutterstock.com

Dárek z lásky může mít spoustu podob – čokoláda, květiny, ale třeba i spodní prádlo. To posledně jmenované bude letos koupené jedině přes e-shop. Co dělat, pokud nesedne tak, jak by mělo, nebo ho budete chtít z nějakého důvodu vrátit?

Článek

Spodní prádlo je něžným i smyslným dárkem, a pokud zvolíte veselé motivy, může to být i vtipná pozornost. Jenže když ho kupujete bez vyzkoušení, může se stát, že vaší drahé polovičce nepadne tak, jak byste si představovali. Nebo se netrefíte do vkusu. Víte, za jakých podmínek ho v takovém případě můžete vrátit?

14 dnů platí, ale s podmínkou

Pro všechno zboží, které nakoupíte mimo kamenné obchody, platí stejná pravidla. Zboží můžete bez udání důvodu vrátit do 14 dnů od doručení. Čtrnáctidenní lhůta začíná běžet den poté, co jste ho převzali. „Mějte na paměti, že existují výjimky, které vrátit nelze. Třeba dárky dělané na zakázku speciálně pro vás, nebo takové, kde je problém z hygienických důvodů,“ říká Jan Kriegel, manažer nákupního rádce Zboží.cz.

Jak zboží vrátit

Pokud jste se rozhodli odstoupit od smlouvy a zboží v zákonné lhůtě vracíte, dejte obchodníkovi vědět písemně, nejlépe e-mailem. Kam zboží zaslat najdete v obchodních podmínkách, které najdete na jeho internetových stránkách. Ty je dobré si přečíst, někdy obchodník nabízí na vrácení nebo výměnu zboží delší lhůtu a dopravu zdarma.

Pro rychlejší komunikaci uvádějte číslo objednávky, nebo přiložte fakturu či doklad o zaplacení nebo účtenku. Poté máte maximálně dalších 14 dní na odeslání nechtěného zboží. Pokud posíláte poštou, pečlivě si schovejte podací lístek, alespoň do té doby, než vám z e-shopu přijde potvrzení, že zásilku přijali.

Poštovné v tomto případě hradíte vy, ale některé e-shopy ho nabízejí i zdarma. V takovém případě bývá v balíčku přiložen formulář pro vrácení, který je i poukazem na bezplatné odeslání. Pokud jde o obchod, který má kamenné prodejny a budou otevřené, pak můžete zboží vrátit i tam.

Foto: Yavdat, Shutterstock.com

Pokud budete prádlo vracet, dejte do 14 dnů vědět obchodníkovi

Spodní prádlo musí být jako nové

Spodní prádlo, stejně jako plavky, patří mezi zboží, které musí splňovat určitá hygienická pravidla, aby je obchodník přijal zpět. Proto ho zkoušejte tak, abyste nepoškodili ochranné přelepky nebo plastové vložky, neodstraňujte visačky. Mělo by zůstat v takovém stavu, aby bylo dále prodejné. Jestliže ho odešlete opotřebené nebo jinak znehodnocené, nemusí ho prodávající přijmout, nebo může vrácenou částku krátit o náhradu škody.

„Prádlo si samozřejmě vyzkoušejte, ale nikdy ne na holé tělo. Vždy na vlastní spodní prádlo. Při zkoušení byste neměli výrazně vonět ani antiperspirantem nebo parfémem. Prádlo nesmí jevit známky nošení a musí být zasláno zpět i s originálními všitými textilními etiketami,“ říká Tomáš Oborný, specialista nákupu z e-shopu Luxusní prádlo. Jen dodáme, že prádlo, které hodláte vrátit, rozhodně neperte!

Obal schovat, či vyhodit?

I když vrácení zboží v původním obalu obchody požadovat nemohou, je lepší si ho pro tento případ uschovat. Vyhazujte ho až ve chvíli, kdy jste si jistí, že ho vracet nebudete.

Některé e-shopy berou původní krabičku jako hygienický obal, který vyžadují vrátit jako součást prádla, většinou jde o podprsenky. To bývá uvedeno v obchodních podmínkách. Obal by neměl být znehodnocený, běžné otevření nevadí, jen se snažte ho neroztrhnout.

Foto: Triola

Spodní prádlo je často dárkem ke svátku zamilovaných

Vrácení zboží versus výměna

Stále více e-shopů nabízí v případě vracení i výměny náklady na dopravu zdarma. Samozřejmost to ale není, takže si to opět ověřte v obchodních podmínkách. „Zákazníci dostanou peníze zpět do 14 dnů od přijetí balíčku, ale většinou i dříve. Pokud se rozhodnou pro výměnu, je v tomto případě lhůta až 30 dnů a doprava je zdarma,“ upřesňuje Lýdie Malchárková z public relations Trioly.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek