Hlavní obsah

Síla pozitivního myšlení: 4 tipy, jak si poradit s úzkostí

Foto: Sam Wordley, Shutterstock.com

Současná situace, kdy všichni sedí doma a z médií se hrnou samé špatné zprávy, nepůsobí kladně snad na nikoho. Máme pro vás proto čtyři tipy, jak si dobít baterky, zbavit se stresu a naladit se opravdu pozitivně.

Článek

Máte pocit, že se na vás všechno sype a potřebujete se na chvíli zastavit, nadechnout a vydechnout a zase se uklidnit, než budete moci znovu čelit světu? Máme pro vás čtyři tipy, jak využít sílu pozitivního myšlení k vlastnímu prospěchu a nezbláznit se z nuceného pobytu doma s celou rodinou. Stačit vám bude jen trocha soustředění a chvilka pro sebe – ta už je sama o sobě terapeutická a bez klidu aspoň na pár minut denně to nejde.

1. Naučte se správně dýchat

Dýchání je základ. Všudypřítomná úzkost stahuje hrudník, můžete dokonce pociťovat tlak na plicích, ze kterého panika jen dále narůstá. Mnozí lidé vůbec nejsou schopni využívat celou kapacitu plic ani za normálních okolností, dýchají mělce a povrchově, nezapojí bránici a mezižeberní svaly a nedostanou dech až do břicha. Věnujte každý den pár minut sami sobě a pouze dýchejte, naplno a soustředěně. Rozviňte svůj dech, okysličte tělo, dodejte mu energii na celý den. Naučte se dýchat tak, aby to pro vás bylo příjemné.

2. Vyzkoušejte krátké meditace

Na dýchání navazují meditace. Jedná se o účinný prostředek, jak si vyčistit hlavu, restartovat se a pozitivně se nastavit. A není to nic těžkého. Najděte si klidné místo, pohodlně se posaďte, zavřete oči a zhluboka dýchejte. Cílem meditace je zbavit se veškerých myšlenek a obrátit se zcela do sebe. Zpočátku to bývá těžké, začátečníkům se radí soustředit se na vlastní dýchání, což jim pomůže vytěsnit z hlavy všechny starosti. Postupem času to pro vás bude snadnější a snadnější. Věnujte se takto sami sobě každý den čtvrt hodinky. Budete překvapení, jak moc vás kompletní chvilka klidu osvěží a nabije.

Foto: fizkes, Shutterstock.com

Soustřeďte se na svůj dech a snažte se nemyslet na nic jiného

3. Vizualizujte si příjemné chvíle

Že se teď neděje všechno podle vašich představ, ještě neznamená, že o tom nemůžete snít. Představujte si všechno, co byste teď chtěli dělat a nemůžete. Sebe samé na pláži s koktejlem v ruce nebo jak šplháte po horách, jste na dlouhé procházce nebo na pikniku v parku. Představte si to do nejmenších podrobností a všemi smysly – jak vám vítr cuchá vlasy, jak vás slunce hřeje na tváři, jak se vám na jazyku rozlévá lahodná chuť mojita, do nosu proniká vůně oceánu a pod nohama cítíte rozpálený písek. Váš mozek totiž nepozná, jestli jde jen o toužebné přání, které se teď nejspíš nesplní, nebo těšení na něco, co už je za rohem. Automaticky vám s touto krásnou vizualizací naservíruje injekci pocitu štěstí  a navíc vás nastaví tak, aby se něco podobného vaším směrem brzy přihnalo. Uvidíte!

Foto: Maridav, Shutterstock.com

Když si myslíš, že to máš, tak už to máš. To je prostá podstata vizualizace a pocitu štěstí

4. Obklopte se barvami

Barvy přinášejí do života energii a naději. Obklopte se jimi, ať už mluvíme o oblečení, nebo stěnách a kobercích ve vašem bytě. Budete překvapeni, jak moc jásavé odstíny rozzáří vaše dny a nakopnou celý váš organismus, přinesou dobrou náladu a úsměv na tvář.

Kromě toho se snažte naplnit barvami i sebe samé. To můžete využít například právě při meditaci, kdy propojíte všechny tři výše popsané metody. Usaďte se, zavřete oči, klidně dýchejte a vymeťte z hlavy všechny negativní myšlenky. A pak si začněte vizualizovat barvy – takové, které vás těší, které vás nabíjejí a uklidňují. Představujte si, že s každým nádechem si těmito odstíny plníte plíce, že se rozlévají do každého koutku vašeho těla a očišťují vás od všech strachů a obav. A s každým výdechem myslete na to, jak z vašeho těla tyto negativní pocity v nějaké podobě odcházejí – třeba jako obláček šedého kouře, který snadno odfouknete.

Málo energie, nechuť do života či úzkost? Možná máte zablokované čakry!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.