Hlavní obsah

5 tipů, jak se neztrapnit před první návštěvou posilovny

Foto: Bojan Milinkov, Shutterstock.com

První návštěva fitcentra může být opravdu stresovou záležitostí. Obzvláště pro ty, kteří dosud nikdy moc aktivně nesportovali. Důležité je odhodlání. A na co se připravit, abyste první „posilku“ zvládli bez nepříjemností?

Článek

Rozhodli jste se konečně zajít do posilovny. Známí vás uklidňují slovy „každý, kdo tam byl, někdy začínal“ nebo „ti fitnessáci také dřív neměli svaly“ a podobně. Všechno to zní povzbudivě, ale stejně nahlodává ten červíček uvnitř, co když se ztrapníte. Pojďme si tedy povědět, co udělat pro to, aby se tak nestalo.

1. Proklatě krátké topíky nechte doma

Je dobré zamyslet se nad tím, že jdete cvičit, takže si vezměte pohodlné oblečení. Sukýnku na tenis nebo naopak kalhoty na horskou túru nechte ve skříni. „Klasické sportovní oblečení, jako jsou legíny, funkční tričko a sportovní obuv, je vybavení vhodné do posilovny. Doporučujeme vzít si ručník a vodu na pití. Jestliže jako žena zvolíte podprsenku, která jako by nebyla, nebo titěrné kraťasy, ze kterých kouká polovina hýždí, rozhodně na sebe strhnete pozornost všech stran,“ říká osobní fitness trenér Pavel Dvořáček.

2. Nenechte se vyřadit strachem

Trenéři se většinou shodují, že od svých cvičenců slýchají, jak je od první návštěvy posilovny odrazoval strach z „čumilů“. Vezměte si to ale takhle – lidé, kteří ve fitcentru momentálně cvičí, mají k dispozici tak hodinu až hodinu a půl času na svůj trénink, a pak jdou pryč. Rozhodně se tam nechodí bavit a okoukávat začátečníky. Zkrátka myšlenku, že vás někdo bude sledovat a posmívat se, úplně vypusťte z hlavy.

Foto: nd3000, Shutterstock.com

Zvolte správné oblečení. Legíny a tílko jsou správná volba

3. Zaberte správné místo

Pokud ale přece jenom potřebujete mít jistotu, že na vás nebude nikdo koukat, zamiřte na běhací pás, případně rotoped. Trenér Pavel Dvořáček doplňuje malý tip: „Z rotopedu je obvykle skvěle vidět okolí, takže si dokonale obhlídnete terén. Předejdete tomu, že se zastavíte kdesi uprostřed posilovny, kde zrovna někomu můžete překážet.“

4. Jen krátké posilování

Zmíněný běhací pás nebo rotoped jsou stroje určené k aerobní aktivitě, tedy kondičnímu a vytrvalostnímu typu cvičení (běh, rychlá chůze). Složitější to už bývá s posilováním. S tím si ale ze začátku tolik nelamte hlavu, můžete ho zařazovat postupně. „Samotné posilování může ze začátku trvat jen 15 až 20 minut, postupně 30 až 40 minut. Pokud jste úplný začátečník, doporučuji začít cvičit na velkém gymnastickém míči, které v posilovně také najdete. Nebo zvolte cviky s vlastní vahou,“ radí Vít Schlesinger, odborník na stravu a motivaci vrcholových sportovců.

Foto: OPOLJA, Shutterstock.com

Napoprvé to nepřehánějte se zátěží, mohli byste si naopak ublížit. Nebojte se požádat o radu

5. Nepřehánějte to s náročností

Pokud se nakonec rozhodnete hned napoprvé cvičit na posilovacích strojích, nepřehánějte to s náročností. Raději si naložte menší váhu a cvičte pomalu. Nikam nespěchejte a soustřeďte se hlavně na správnou techniku.

Pokud si nejste jistí, můžete si ke svým začátkům přizvat na pomoc osobního trenéra. Ten vám pomůže zvládnout techniku cvičení a také nastaví správný tréninkový plán. Tak směle do posilovny!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama