Hlavní obsah

Klobouky a čepice na podzim i zimu: Tyhle vznikají v Česku!

Foto: Kama

Foto: Kama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podzim je ideální období pro stylové pokrývky hlavy v podobě módních plstěných klobouků, elegantních baretů i designových čepic. Zapátrali jsme po nich výhradně u českých značek. Vyberete si z jejich nabídky?

Článek

Možná to málokdo tuší, ale Česko se může pyšnit bohatou kloboučnickou historií a naše pokrývky hlavy jsou známé i ve světě. Poslední dobou se trendy klobouky a čepice staly oblíbeným módním doplňkem napříč generacemi a ani mladé ženy se nebojí jimi podtrhnout svůj styl. Proto jsme pro vás dnes vybrali čtyři české značky, které by rozhodně neměly uniknout vaší pozornosti.

Tradice jménem Tonak

Hledáte kvalitní nadčasové klobouky? Určitě neuděláte chybu, když zamíříte do prodejen tradiční značky s dvousetletou tradicí. Firmu založila v Novém Jičíně ještě za dob Rakouska rodina Hückelů. Po znárodnění v roce 1948 získal podnik název Tonak (= TOvárna NA Klobouky) a dařilo se mu nejen u nás, ale i v zahraničí. Jejich klobouk nosil dokonce i britský ministerský předseda Winston Churchill (1874–1965).

V současné době je značka znovu na vzestupu: nabízí velké množství pánských i dámských klobouků nejrůznějších tvarů a vyváží je do celého světa. Kloboučnická plsť je produkována z králičí a zaječí srsti. Mezi hlavní dodavatele kožek patří tuzemský trh a Ukrajina, část se dováží i z Argentiny. Pro zajímavost: na výrobu jednoho klobouku se spotřebuje pět až sedm zvířecích kožek.

Firma vytváří také limitované edice ve spolupráci se známými osobnostmi, jako jsou například módní návrhářky Beata Rajská (58) a Klára Nademlýnská (51), spisovatelka Bára Nesvadbová (45) i herečka Kateřina Kaira Hrachovcová (46).

Foto: Archiv firmy

Zleva: Baret Dorsey se zlatými řetízky z polyesteru a vlny s podšívkou ze 100% viskózy, 2100 Kč. Kapitánka Bowie v jemně károvaném vzoru z polyesteru s podšívkou ze 100% bavlny, 2100 Kč. Oba produkty TonakFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Zleva: Plstěný klobouk Colour Obsession ze 100% králičí srsti, 2800 Kč. Unisexový klobouk pro pány i dámy ze 100% králičí srsti, 3400 Kč. Oba klobouky TonakFoto: Archiv firmy

Designové kšiltovky Remon

Trochu modernější designové pojetí najdete pod značkou Remon. Vytvořila ji Rebeka Monhartová (26), která vystudovala módní návrhářství na fakultě designu a umění v Plzni a během studií absolvovala i modistický kurz. Svou značku založila v roce 2016 a jejím nejznámějším produktem jsou unisexové plstěné kšiltovky Cap.on z králičí srsti v různých barevných provedeních.

První majitelkou této kšiltovky byla shodou okolností herečka Bára Poláková (37), která ji objevila v designovém obchodě v Praze. Dnes patří k Rebečiným zákazníkům i herec Petr Vančura (36). Ten také nafotil novou kolekci Recircle, která je vyrobena z recyklovaných a udržitelných materiálů a kromě klobouku a kšiltovky obsahuje i doplňky v podobě batohu, kabelky či ledvinky.

Foto: Archiv firmy

Různobarevné plstěné kšiltovky z králičí srsti, kus za 3333 Kč, RemonFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Zleva: Kšiltovka Cap.on z recyklovaného materiálu, 2777 Kč, a kabelka z recyklovaného materiálu, 3666 Kč. Klobouk z recyklovaného materiálu, 3333 Kč. Všechny modely RemonFoto: Archiv firmy

Elegance Jolany Kotábové

K předním českým modistkám patří Jolana Kotábová (50), která se oboru věnuje již od roku 1989. V roce 2011 po mateřské dovolené si založila vlastní dílnu v Praze a tvoří překrásné elegantní klobouky pro dámy, a to jak na běžné nošení, tak i na společenské akce, jako jsou dostihy, pólo nebo svatby. Inspirací jí jsou především londýnští modisté a také konkrétní české zákaznice, kterým vytváří originální modely na míru i podle příležitosti.

Ceny se pohybují od dvou do pěti tisíc korun – záleží na tvaru a náročnosti zpracování. Každopádně pokud si myslíte, že vám žádný klobouk nesluší a dosud jste nenašli ten pravý, Jolana Kotábová vás vyvede z omylu.

Foto: Archiv firmy

Klobouky z kolekce podzim/zima 2020/21, info o ceně v ateliéru, Jolana KotábováFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Klobouky z kolekce podzim/zima 2020/21, info o ceně v ateliéru, Jolana KotábováFoto: Archiv firmy

Zimní čepice jedině od Kamy

Prima zimní čepice do města i na hory pořídíte u české značky Kama, která vyrobí přes sto tisíc čepic za rok – většinou ze 100% nebo směsové vlny z ovcí plemene merino, která má skvělé hřejivé vlastnosti. Čepice bývají podšité flísem, na jehož výrobu se spotřebovávají recyklované PET lahve – na jednu čepici připadnou dvě petky.

Firma existuje již 30 let a její jméno je složené z počátečních písmen jmen zakladatelky Mahuleny Pertlové, která začala v roce 1989 plést první čepice doma po mateřské, a její sestry Kateřiny – ta jí s pletením pomáhala. Název Maka ovšem nebyl dost dobrý, a tak Kateřinino jméno dostalo přednost. Do rodinného podniku se od začátku zapojil také Mahulenin manžel – působil tehdy jako muzikant a znal se dobře se zpěvákem Karlem Černochem (†64), který navrhl první logo této úspěšné značky.

Foto: Archiv firmy

Zleva: Čepice z copánkového úpletu, 790 Kč. Pletená čepice z vlny merino s kožešinovou bambulí, 950 Kč. Obě čepice KamaFoto: Archiv firmy

Foto: Archiv firmy

Zleva: Pletený baret a kulich s bambulí s ozdobným jelínkem značky Deers, každý stojí 1490 Kč. Oba modely KamaFoto: Archiv firmy

Načítám