Článek
Odměňovat věrnost je v dnešním světě našeho nakupování běžná věc. Svých zákazníků si prostřednictvím věrnostních programů cení obchodní řetězce, gastronomická zařízení či čerpací stanice. Tento fenomén se v moderním pojetí zrodil v 18. století v hlavách amerických obchodníků, kteří odměňovali své zákazníky měděnými žetony směnitelnými za zboží. O století později přišly první papírové kartičky, známky, kupony nebo ještě později systém „buy now, pay later“ (neboli „kup teď, zaplať později“).
První věrnostní kartou na světě, platnou v celých USA, byla kartička vydaná aerolinkami American Airlines, která sloužila především k platbám za letenky pro služební cesty. Společnost se navíc ve 30. letech minulého století dohodla s ostatními tamními leteckými společnostmi na spuštění univerzální úvěrové karty. Jak to fungovalo? Kdo si nabil za 500 dolarů, zaplatil jen 425.
Do Česka vtrhly věrnostní programy plnou silou až po revolučním roce 1989, kdy se ve velkém rozjely mechanismy odměňování stálých zákazníků po vzoru ze Západu. Bonusové programy se u nás těší stále větší oblibě v oblasti obchodu i služeb. Ty nejmodernější umí nabídnout pestrou škálu výhod, jakými jsou slevy a úspora financí, ale také například širší nabídka služeb i zboží či více benefitů.
Jak takový věrnostní program může fungovat? Třeba program dostupný na čerpacích stanicích Shell nazvaný Shell ClubSmart umožňuje svým věrným členům sbírat body, s nimiž mohou získat slevu až 90 % na celý nákup. Nebo je vyměnit za poukázky do vybraných kamenných i internetových obchodů. A ti zákazníci, kteří své body nechtějí využít pro své potřeby, s nimi mohou přispět na charitativní projekty Nadačního fondu Kapka naděje.
S appkou ještě více
Současnost velí k ještě větší dynamice rozvoje a v případě věrnostních programů to platí dvojnásob. Kartička je už jen jednou z variant, moderní verzí jsou aplikace. V případě Shell ClubSmart taková appka obohatí své uživatele nejen o výhodné slevy a odměny, ale dokáže i personalizovat slevy na palivo a další zboží podle oblíbených produktů zákazníka. Pomůže také s hledáním nejbližší čerpačky v okolí nebo umožní platit za tankování přímo z auta. Body nastřádané u Shellu mohou zákazníci využít až tři roky.
Věrnostní program Shell ClubSmart si aktuálně připravil pro své členy speciální nabídku. Do 11. února 2024 si zákazníci po načtení věrnostní karty u pokladny mohou vychutnat předbalenou bagetu či kávu Shell Café s 20% slevou nebo dopřát svému vozu některý z prémiových mycích programů Shell se slevou 30 %.
Pro uživatele aplikace si společnost Shell připravila ještě jednu výhodu navíc – slevu 2 Kč na litr prémiového paliva Shell V-Power, kterou je možné využít také do 11. 2. 2024. Existuje zkrátka milion důvodů, proč být členem Shell ClubSmart.
Zjistěte více informací o aktuální akci pro členy Shell ClubSmart zde.