Hlavní obsah

Měsíc do Vánoc: Jak neztloustnout během rizikového období?

Foto: Syda Productions, Shutterstock.com

Věta „ztloustla jsem přes Vánoce“ je oblíbenou ženskou lží. Když si v novém roce stoupnete na váhu a máte o pár kilo více, určitě za to nemohou tři sváteční dny. Tloustnout začínáte už zhruba měsíc před svátky. Tedy nyní! Jak tomu zabránit?

Článek

Právě teď ještě máte čas tomu předejít! Vzpomeňte si na ten mizerný pocit, když v lednu zjistíte, že musíte shodit ještě více, než jste si předsevzala. A to jenom proto, že jste v období adventu úplně zbytečně nabrala dalších pár kilo navíc.

Přitom si kvůli štíhlé figuře vůbec nemusíte kazit svátky ani Silvestra. Když si vyhodíte z kopýtka pouze v těchto dnech, určitě nijak zásadně nepřiberete. Většina z vás totiž ztloustne proto, že si „svátečně“ dopřávají tak nějak celý prosinec. Pokud se kil navíc chcete protentokrát vyvarovat, mějte na paměti těchto pět pravidel...

1. Každý rohlíček se počítá

Zvláště ženy jsou často nepoučitelné uždibovačky. To je jeden rohlíček sem, jedna marokánka tam a pár lineckých kousků k tomu – a stejně mají pocit, že vlastně celé odpoledne nic nesnědly.

Nejen vánoční cukroví je ale v tomhle zrádné. Ač se zdá, že jste si jen uzobla pár kousků, na kalorie to dá více, než byste čekala. Pro představu: pět kousků vanilkových rohlíčků se může vyšplhat až na 300 kcal, což už je hodnota, kterou spálíte zhruba za hodinu fitboxu nebo zumby.

2. Správnou kámošku neurazíte

Období před Vánoci bývá ve znamení ochutnávání, co a jak kdo upekl. Pokud cukroví, které vám hrdě nabízí kamarádka nebo kolegyně, zrovna jíst nechcete, tak si jen z pouhé slušnosti nedávejte. Každá normální holka určitě pochopí, proč tu lákavou sladkou kokosku odmítáte.

Foto: NoirChocolate, Shutterstock.com

Stačí pár kousků vanilkových rohlíčků a máte v sobě tolik kalorií jako za celou večeři

3. Účinně se motivujte

Je to tak těžké, odolávat všem těm dobrotám! Pamatujte ale na dvě věci. Zaprvé, nejste jediný člověk, který to musí zvládat. Spousta lidí nechce kila navíc, takže musejí statečně čelit světu plnému lákadel. Zadruhé, ten správný čas přijde! Myslete neustále na to, že ve svátečních dnech si bez výčitek dáte všechno, na co si vzpomenete.

4. Zacvičte si ještě 23. prosince

V lednu bývají fitcentra tragicky přeplněná, zato v prosinci nikde nikdo. Nedávejte si měsíční pauzu od cvičení! Půlhodinový běh a krátkou posilovací sérii zvládnete i v tom největším vánočním shonu.

Cvičte pravidelně celý prosinec až do dne před Vánoci a nezapomínejte ani na mezisváteční pohybové aktivity. Jestli se vám nechce do tělocvičny, vsaďte aspoň na dlouhé rodinné procházky.

Foto: g-stockstudio, Shutterstock.com

Na krátký trénink se čas najde vždycky. I den před Vánoci

5. Zdravější verze mají smysl

Když si připravíte svařák z jedné lahve suchého bílého vína s lžičkou hřebíčku, pěti tyčinkami skořice a třemi plátky citronu, vykouzlíte naprosto vynikající nápoj. Klidně si můžete dopřát šálek každý večer (když se přes den aspoň trochu hýbete!), vašim křivkám rozhodně neuškodí.

Stejně tak mají smysl zdravější verze cukroví. Ač obvykle laskominy, které mají základ z ořechů, nebývají o moc dietnější, svoji výhodu mají – na rozdíl od konvenčního cukroví dokážou dobře zasytit, takže jich zdaleka nesníte tolik. Navíc pár kousků může sloužit jako plnohodnotná lahodná svačinka.

Kolik nejvíc jste „přes Vánoce“ zvládla přibrat? Pamatujete?

ynezorPumanzeSaNyknalC