Hlavní obsah

Žádné funění aneb Nej cyklovýlety po rovince: kolem Baťova kanálu, podél Ohře i po Jižních Čechách

Foto: Ground Picture, Shutterstock.com

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plánujete s rodinou prázdninový výlet na kole, ale nejste si jisti svou fyzičkou a máte obavy, aby vám partner s dětmi v kopcích neujeli? Naplánujte si trasu po rovinkách – neuženete se, a ještě se za jízdy stihnete pokochat malebnými výhledy.

Článek

Naskočte o prázdninách do sedla kola a užijte si příjemný výlet, který vám nebude kazit zmožené funění a litry potu stékající po zádech. Česká republika je protkána sítěmi cyklotras, a i když jsou u milovníků adrenalinu v kurzu vysokohorské trasy a singletraily, někdo nedá dopustit na rovinky.

Podél Ohře: Stezka kolem hradů a zámků

Nechce-li se vám do kopce, vydejte se podél vody – ani ta neteče nahoru. Cyklostezky najdete podél Labe i Vltavy, v prázdninové sezoně ale doporučujeme vydat se i do méně exponovaných míst, kde si užijete i potřebný odpočinek. Nezklame vás například cyklotrasa číslo šest v západních Čechách, vydat se můžete po úseku z Chebu směrem na Karlovy Vary. Na 50kilometrové trase můžete kromě přírodních krás obdivovat i zámek v Sokolově a Doubí nebo panorama hradu Loket.

Foto: Igor Plotnikov, Shutterstock.com

Na hradě Loket navštivte expozici historických zbraníFoto: Igor Plotnikov, Shutterstock.com

Baťův kanál: Zpět se vydejte lodí

Ideální volbou pro výlet s dětmi je cyklostezka podél Baťova kanálu. Projedete se pohodlně po asfaltu, trasa je navíc vedena mimo silnice, takže nemusíte mít obavy z aut. Vyrazte například z Otrokovic přes Napajedla, Staré Město a Uherský Ostroh až do Strážnice. Na zhruba 50kilometrové trase si užijete vinařské sklípky, rozhledny i zámky, u cyklostezky nechybí ani občerstvení. Nazpátek se vydejte vlakem nebo lodní dopravou, převáží i kola.

Foto: tatko, Shutterstock.com

Nejlehčí cyklostezky vedou podél vody, neteče totiž nikdy do kopceFoto: tatko, Shutterstock.com

Brdy: Přírodou k rybníkům

Bývalý vojenský prostor Brdy nabízí bohatou síť cyklostezek i turistických tras. Oblíbeným cílem jsou například Padrťské rybníky, ke kterým se můžete vydat z obce Nepomuk. Užijete si asfalt i nezpevněné cesty, otevřou se vám výhledy na nejkrásnější úsek Brd. Chcete-li si dopřát delší trasu (50 km), pokračujte do obce Červené Poříčí, kde stojí za zhlédnutí zámek, stavby lidové architektury či rozhledna Šťastná věž. Zpět se můžete vydat po stejné trase nebo odbočte směrem na rybník Hvížďalka a do Nepomuku dojeďte přes obec Míšov, zde ale počítejte s mírným stoupáním.

Foto: Bela Komanec, Shutterstock.com

Bývalý vojenský prostor působí při západu slunce nesmírně poetickyFoto: Bela Komanec, Shutterstock.com

Jižní Morava: Ve stínu lužních lesů

Zapomeňte na turisty přeplněné Valtice nebo Mikulov a s kolem zamiřte po stopách Velkomoravské říše na Slovácko, až k hranici se Slovenskem. Svou cyklopouť začněte v obci Lanžhot, kam se po pětatřiceti kilometrech opět vrátíte. Po cyklostezce číslo 43 zamiřte do Mikulčic, po cestě uvidíte lány vinic i vinařské vesničky.

Z Mikulčič vyjeďte na Slovanské hradiště, kde působili Cyril a Metoděj. Až se pokocháte archeologickou expozicí i výhledem z vyhlídkové věže, pokračujte stezkou podél řeky Moravy zpět na Lanžhot. Trasa přírodním parkem Mikulčický luh je krásnou ukázkou lužních lesů a luk, ze sedla kola můžete pozorovat volavky, čápy i vzácné ledňáčky.

Foto: Mino Surkala, Shutterstock.com

Cyril s Metodějem by dnes Slovanské hradiště asi nepoznaliFoto: Mino Surkala, Shutterstock.com

Jižní Čechy: Do kraje rybníků

Jižní Čechy jsou pro nenáročnou cykloturistiku jako dělané. Krajina je placatá, zároveň ale malebná. Z asfaltu co chvíli uniknete na nezpevněné cesty podél rybníků, kde vás před ostrým sluncem skryje stín stromů. Míříte-li do Třeboně, čeká tu na vás 40kilometrová poznávací cyklotrasa Okolo Třeboně, vydat se ale můžete i mimo město.

Foto: Tereza Matousova, Shutterstock.com

Okolo Třeboně se už koně nepasou, zato se kolem nich skvěle jezdí na koleFoto: Tereza Matousova, Shutterstock.com

Vyrazte například na 30kilometrový výlet přes Lomnici nad Lužnicí do Veselí nad Lužnicí, zpátky se můžete vrátit vlakem. Cestou minete nesčetně rybníků, které nesou krásné názvy jako Naděje, Láska nebo Dobrá vůle. Před Veselím odbočte z cyklostezky k pískovně a pokochejte se přírodním unikátem v podobě písečného přesypu u Vlkova.