Hlavní obsah

Parfémové poklady: Vůně jako jeptiška, mýtus nebo Paříž

Foto: JGI/Jamie Grill - GettyImages.com

Foto: JGI/Jamie Grill - GettyImages.com

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Novinkové vůně nebo znovuobjevené, zapomenuté poklady? Parfémů není nikdy dost! Inspirujte se naším výběrem známých i méně známých značek. Tyhle nás zkrátka baví!

Článek

Jak se chcete cítit dnes? Sebevědomě, svůdně, nepřemožitelně, svobodně nebo třeba jako na procházce v lese nebo po Paříži? Objevování nových vůní a jejich příběhů je jedna z nejlepších kratochvílí. Mrkněte na náš výběr favoritů v redakci.

Ellis Brooklyn

Redaktorka Lucie H.: Tento parfém se mi dostal do rukou náhodou a naprosto mě okouzlil. Je pro mě definicí ženské, elegantní a zároveň moderní vůně. Není těžká ani příliš jemná – prostě tak akorát. Kombinuje pačuli, jasmín, bergamot, růžový lotos a cedrové dřevo. Americká značka si zakládá na složení bez parabenů a ftalátů a na zcela recyklovatelném balení.

Foto: Archiv firmy

Přírodní parfém Ellis Brooklyn Myth, 2570 Kč (50 ml), prodává Líčírna.Foto: Archiv firmy

Jimmy Choo

Redaktorka Renata: Tuto značku jsem objevila, když byla aktuální vůně Flash. A jako všechno, co značka nabízí, je i tento parfém z roku 2020 originální a nepřehlédnutelný. Hodí se pro ty, komu vyhovují těžší a spíš orientální květinové vůně. Tahle je ve výsledku taková sametová. Základ tvoří vanilka, srdcem je jasmín a červená lilie a hlavou mandarinka a broskev. Líbí se mi jako „zimní vůně“: je jako kožíšek, který vás obalí a zahřeje.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Jimmy Choo I Want Choo, 1565 Kč (60 ml), prodává Notino.Foto: Archiv firmy

Novellista

Redaktorka Pavla: Tento parfém pochází z městečka Grasse, francouzské kolébky parfémářství, a je inspirovaný Velkým Gatsbym a opulentními večírky. Právě takovou náladu má vůně přinášet. Pro mě osobně je to vůně svěží, ovocno-květinová. Tvoří ji květy mandarinky, violka, růže, geránium, zelené jablko, jasmín a santalové dřevo, ylang ylang a pižmo. Vlastně ji ze sebe až tolik necítím jako v případě jiných parfémovaných vod, ale někdo mi kdysi řekl, že jedině tak se pozná dobrý parfém!

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Novellista Crazy Rich, 2450 Kč (75 ml), prodává Notino.Foto: Archiv firmy

Serge Lutens

Editorka Klára: Parfém si vybírám podle jména. Musí se mnou nějak korespondovat, vystihovat to, jaká jsem. Nebo jaká si myslím, že jsem. Nebo jaká bych chtěla být. Třeba bych si na sebe nikdy nedala Envy-závist. Jakmile jsem ale uviděla flakon téhle voňavky, okamžitě jsem sedla a objednala si ji. Když mi pak přišla a voněla po mytickém kadidle, starém dřevu a chrámovém pižmu, ani mě to nepřekvapilo. Serge Lutens, který ji vytvořil, o ní řekl: „La Religieuse, c’est moi!“, česky „Jeptiška, to jsem já!“

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Serge Lutens La Religieuse, 3490 Kč (50 ml), prodává Ingredients Store.Foto: Archiv firmy

Atelier Cologne

Redaktorka Jana: Co se týče parfémů, jsem poměrně konzervativní, a když najdu ten, který se ke mně pocitově hodí, pořizuji si ho stále dokola. A toto je jeden z mých největších favoritů. Je unisexový a jde o dřevitou vůni, ve které jsou ale zřetelně cítit citrusy. V hlavních složkách figuruje cedr, sicilský citron a bílá ambra.

Foto: Archiv firmy

Unisex parfém Atelier Cologne Cèdre Atlas, 1770 Kč (30 ml), prodává Douglas.Foto: Archiv firmy

Yves Saint Laurent

Redaktorka Lucie M.: Tato vůně byla uvedena už v roce 2016, ale Ježíšek mi ji přinesl až teď. A hned jsem si ji zamilovala! Podle popisu má být něžná, ženská a květinová. Hlavou je bergamot, černý rybíz, maliny a pomeranč, srdcem je růže, pivoňka a durman a základ je pižmo a pačule. Je to vůně na každý den, ale rozhodně se vám neomrzí. A oceňuji, že má dobrou výdrž.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Yves Saint Laurent Mon Paris Intensément, 3290 Kč (90 ml), prodává Vivantis.Foto: Archiv firmy

Ineke

Editorka Barbora: Nádherná vůně, která mě okouzlila na první přičichnutí. Ačkoliv dávám přednost rafinovaným květinovým parfémům, když jsem na sebe stříkla tento zvláštní „čaj“ poprvé, nemohla jsem se od něj odtrhnout. Vláčná, teplá, kořeněná vlna se přelévá jako sladký černý čaj s mlékem a sílu a pikantnost jí dodává vanilka, skořice a především hřebíček. A ačkoliv je to vůně kořeněná, ani na vteřinu nečekejte žádný štrúdl nebo snad perník. Nic takového! Žádná kuchyně! Je to vůně dálek, vzpomínek a pohody, vůně něčeho, co jsem možná nikdy neměla, ale vždycky jsem to chtěla… Není to sladké, je to sofistikované, skvostné a hojivé a tento parfém ze San Francisca se hodí i pro fešáky, nejen pro princezny.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Ineke Jaipur Chai, 3420 Kč (75 ml), prodává La Pharmacie Française.Foto: Archiv firmy

Vítěz Kosmetických hvězd 2022

Nejoblíbenější parfém všech dob? Takovou přezdívku by si zasloužila vůně La vie est belle od Lancôme. Potvrzením budiž i druhé místo ve čtenářské anketě Kosmetické hvězdy. Květinovo-ovocný parfém, kterému vévodí kosatec, arabský jasmín a květ pomerančovníku, se dočkal už několika limitovaných edicí. Nejnovější má název Iris Absolu a koncentrace kosatce je v něm ještě vyšší. Je krásná, ovšem my v redakci stejně milujeme nejvíc původní verzi, ta zkrátka nikdy nezevšední!

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Lancôme La vie est belle, 1720 Kč (30 ml), prodává Sephora.Foto: Archiv firmy

Reklama

Načítám