Hlavní obsah

Letní trénink bez trenéra: Cvičte sami. Zdravě a účinně!

Foto: New Africa, Shutterstock.com

Přestože se tvrdí, že přes léto se snáz hubne, není to vždycky pravda. Co ta lákadla a nástrahy všude kolem? Drinky, zmrzliny, grilování… Příležitostí k tomu nabrat kalorie je bezesporu víc než dost. Spálit je ale můžete stejně snadno a téměř kdekoli: na zahradě, pláži nebo v bazénu!

Článek

Chcete si užívat teplé dny naplno, neomezovat se v jídel ani pití, a zároveň si udržet štíhlou linii? Pak k válení se na dovolené přidejte jemný letní trénink a můžete sem tam zhřešit úplně bez výčitek. Víme, jak zůstat fit i během léta!

Trénink na pláži

Pokud chytáte bronz, můžete si u toho sem tam zacvičit. Při opalování na pláži nebo kdekoliv u vody, udělejte vždy při otočení na plážové osušce plank neboli prkno. Vydržte alespoň půl minuty. Při obrácení do lehu na záda začněte obráceným prknem, pokračujte do vzporu na předloktí stranou na jednu stranu, následně klasické prkno na dlaních a předloktích a jako poslední prkno na druhou stranu. Plank posiluje účinně celé tělo, od nohou, přes střed těla až po ruce. Pokud tohle zopakujete několikrát během odpoledne, určitě se zapotíte. Cvičení u vody má tu výhodu, že se hned poté můžete jít osvěžit a spojit to s další aktivitou.

Vyplavejte tuky

Tou další aktivitou je plavání. Pokud nebudete plavat na paní radovou,  za hodinu rekreačního plavání spálíte až 600 kalorií, což není málo! „Můžete si předem určit i plaveckou sérii, tedy chvíli plavat prsa, pak kraul, potom zkusit plavání jen rukama a pak nohama a uvidíte, jak si dáte do těla a celé ho procvičíte. Dejte si tuto sérii aspoň třikrát dokola a pak si zase jděte odpočinout na vyhřátý písek,“ radí osobní trenérka Veronika Jandová.

Foto: pio3, Shutterstock.com

Plavte chvíli prsa, chvíli kraul, proložte to splýváním a procvičíte celé tělo

Bazénové kardio

Pokud jste na dovolenou vyrazili do hotelového komplexu all inclusive, bude asi dost těžké ubránit se všem sladkým, slaným nebo alkoholickým lákadlům. Nemusíte ale hned chodit do hotelového fitka, abyste neměli černé svědomí. Jde to i jinak: pokud celý den proležíte s knihou (nebo drinkem) u bazénu, můžete si občas zacvičit přímo v něm.

„Stoupněte si zády ke stěně bazénu, chyťte se startovacího bloku nebo hrany bazénu a zdvihejte natažené nohy proti odporu vody ode dna až nad hladinu, ideálně vzhůru až nad hlavu. Udělejte 3 série a zkuste alespoň 10 opakování,“ radí hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours. Tímhle cvikem procvičíte střed těla, nohy i ruce naráz.

Indiánské léto

Pokud patříte k těm, kteří si neumí představit, že hodinu v kuse běhají, zaměřte se na chůzi (víte, že se dá chůzí spálit víc než během?). Jděte ráno nebo navečer, když není takové horko, s kamarádkou, partnerem nebo se psem na delší procházku. Můžete jít klidně i sami – nasaďte si sluchátka s dobrou hudbou nebo audioknihou a kilometry budete „polykat“ rychleji, než si uvědomíte.

Můžete zkusit zařadit také indiánský běh, který se dá lépe udýchat: „Napočítejte si 50 kroků běhu a 50 kroků chůze. Jestli vás na počty neužije, určete si vždy vzdálenost, k jakému objektu poběžíte, například k velkému stromu v zatáčce, který vidíte, k reklamnímu billboardu nebo k dopravní značce. Vzdálenost se může střídat po 100 až 200 metrech,“ doporučuje Kateřina Hollerová.

Foto: manushot, Shutterstock.com

Správnou chůzí se dá spálit víc kalorií než během

Místo auta kolo nebo brusle

Zařaďte pohyb a sport obecně co nejvíc to půjde do vašeho denního programu. Zkuste během léta jezdit do práce na kole, koloběžce nebo třeba bruslích a nechat auto doma. Odpoledne si na drink s přáteli dojděte pěšky a nejezděte hromadnou dopravou. Když už jste v metru, na eskalátoru nestůjte, ale choďte. Využijte volno k pěším túrám nebo si dejte po ránu HIIT  na zahradě. Možností, jak do života dostat přirozený pohyb, je spoustu. Zvlášť při krásném počasí. Stačí být jen trochu kreativní!

ynezorPumanzeSaNyknalC