Hlavní obsah

Dietní pizza existuje! Je z cukety a zcela bez mouky

Foto: Greta Blumajerová

Je u vás pizza kvůli svým dietetickým hodnotám v naprosté nemilosti? To jste asi ještě nezkoušeli její odlehčenou variantu! Těsto je z cukety a úplně bez mouky!

Článek

Musím se přiznat, že spolu s většinou mých kolegyň prostě milujeme zdravější alternativy všech hříšných jídel (možná proto, že pak můžeme trochu přitvrdit na jejich kvantitě :-)) takže když jsem v redakci ohlásila pečení odlehčené cuketové pizzy, vypuklo všeobecné nadšení. To nepominulo ani v momentu, když byla pizza hotová, vyfocená a volná ke konzumaci (čímž pádem studená).

Muži tohle naše šetření kalorií nejspíš nepochopí, ale minimálně sobě a svým kamarádkám uděláte pizzou zaručeně radost! Místo mouky si dáte extra porci cukety, které je teď všude spousta, a ze sýrů zvolte dietnější mozzarellu a výrazný parmezán. Pak už stačí jen doladit lístky čerstvé bazalky nebo jinými surovinami, co máte rádi, a je hotovo.

Cuketová pizza bez mouky

Na 4 porce potřebujete:5 menších cuket, 1 vejce, 2 stroužky česneku, sůl, pepř, lžičku oregana, hrnek strouhaného parmezánu (nebo sýru Gran Moravia či Grana Padano)

Na obložení: rajčatovou omáčku, mozzarellu, čerstvou bazalku

Foto: Greta Blumajerová

Nejlepší způsob, jak zpracovat nadúrodu cuket? Přidat k nim vajíčko, sýr, bylinky a rajčatovou omáčku a vykouzlit tak dokonalou letní pizzu

Postup: Cukety nastrouhejte najemno, posypejte lžičkou soli a nechte 10 min odležet. Poté je přendejte do čisté utěrky a vymačkejte z nich většinu tekutiny (tu si nechte stranou, kdyby byla potřeba těsto zředit, jinak v ní můžete třeba uvařit jinou zeleninu či těstoviny). Cuketu smíchejte s vajíčkem, prolisovaným česnekem, čerstvě mletým pepřem, oreganem a sýrem. Ze směsi pak na plech vyložený pečicím papírem (můžete ho i potřít trochou tuku) vytvořte 4 menší nebo 2 velké placky, vše rukama pořádně utlačte a pečte při 200 °C asi 20 min, až povrch zpevní a zezlátne.

Foto: Greta Blumajerová

Nastrouhanou cuketu osolte, nechte 10 minut odležet a poté z ní vymačkejte co nejvíce tekutiny

Foto: Greta Blumajerová

Přidejte nastrouhaný parmezán a vajíčko a ochuťte prolisovaným česnekem, čerstvě mletým pepřem a oreganem

Foto: Greta Blumajerová

Rukama pak na pečicí papír tvořte tenké placky, které pečte při 200 °C dozlatova

Korpusy potřete rajčatovou omáčkou nebo protlakem ochuceným solí, oreganem a prolisovaným česnekem, obložte plátky sýra a už jen pár minut zapečte, než se sýr rozteče. Přidejte čerstvou bazalku a pochutnejte si na pizze bez výčitek!

Foto: Greta Blumajerová

Upečené korpusy obložte rajčatovou omáčkou a plátky mozzarelly, dejte krátce zapéct a doplňte čerstvou bazalkou

Tip: K mozzarelle přidejte špenát, proužky červené cibule, čerstvá rajčata, olivy nebo třeba plátky drůbeží šunky. Nejlépe té domácí podle našeho návodu!

Zkoušeli jste už nějakou odlehčenou variantu pizzy, třeba květákovou nebo vločkovou? Podělte se svými zkušenostmi!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama