Hlavní obsah

Dietní pizza existuje! Je z cukety a zcela bez mouky

Foto: Greta Blumajerová

Je u vás pizza kvůli svým dietetickým hodnotám v naprosté nemilosti? To jste asi ještě nezkoušeli její odlehčenou variantu! Těsto je z cukety a úplně bez mouky!

Článek

Musím se přiznat, že spolu s většinou mých kolegyň prostě milujeme zdravější alternativy všech hříšných jídel (možná proto, že pak můžeme trochu přitvrdit na jejich kvantitě :-)) takže když jsem v redakci ohlásila pečení odlehčené cuketové pizzy, vypuklo všeobecné nadšení. To nepominulo ani v momentu, když byla pizza hotová, vyfocená a volná ke konzumaci (čímž pádem studená).

Muži tohle naše šetření kalorií nejspíš nepochopí, ale minimálně sobě a svým kamarádkám uděláte pizzou zaručeně radost! Místo mouky si dáte extra porci cukety, které je teď všude spousta, a ze sýrů zvolte dietnější mozzarellu a výrazný parmezán. Pak už stačí jen doladit lístky čerstvé bazalky nebo jinými surovinami, co máte rádi, a je hotovo.

Cuketová pizza bez mouky

Na 4 porce potřebujete:5 menších cuket, 1 vejce, 2 stroužky česneku, sůl, pepř, lžičku oregana, hrnek strouhaného parmezánu (nebo sýru Gran Moravia či Grana Padano)

Na obložení: rajčatovou omáčku, mozzarellu, čerstvou bazalku

Foto: Greta Blumajerová

Nejlepší způsob, jak zpracovat nadúrodu cuket? Přidat k nim vajíčko, sýr, bylinky a rajčatovou omáčku a vykouzlit tak dokonalou letní pizzu

Postup: Cukety nastrouhejte najemno, posypejte lžičkou soli a nechte 10 min odležet. Poté je přendejte do čisté utěrky a vymačkejte z nich většinu tekutiny (tu si nechte stranou, kdyby byla potřeba těsto zředit, jinak v ní můžete třeba uvařit jinou zeleninu či těstoviny). Cuketu smíchejte s vajíčkem, prolisovaným česnekem, čerstvě mletým pepřem, oreganem a sýrem. Ze směsi pak na plech vyložený pečicím papírem (můžete ho i potřít trochou tuku) vytvořte 4 menší nebo 2 velké placky, vše rukama pořádně utlačte a pečte při 200 °C asi 20 min, až povrch zpevní a zezlátne.

Foto: Greta Blumajerová

Nastrouhanou cuketu osolte, nechte 10 minut odležet a poté z ní vymačkejte co nejvíce tekutiny

Foto: Greta Blumajerová

Přidejte nastrouhaný parmezán a vajíčko a ochuťte prolisovaným česnekem, čerstvě mletým pepřem a oreganem

Foto: Greta Blumajerová

Rukama pak na pečicí papír tvořte tenké placky, které pečte při 200 °C dozlatova

Korpusy potřete rajčatovou omáčkou nebo protlakem ochuceným solí, oreganem a prolisovaným česnekem, obložte plátky sýra a už jen pár minut zapečte, než se sýr rozteče. Přidejte čerstvou bazalku a pochutnejte si na pizze bez výčitek!

Foto: Greta Blumajerová

Upečené korpusy obložte rajčatovou omáčkou a plátky mozzarelly, dejte krátce zapéct a doplňte čerstvou bazalkou

Tip: K mozzarelle přidejte špenát, proužky červené cibule, čerstvá rajčata, olivy nebo třeba plátky drůbeží šunky. Nejlépe té domácí podle našeho návodu!

Foto: Greta Blumajerová

Varování: tahle voňavá zeleninová pizza je silně návyková!

Zkoušeli jste už nějakou odlehčenou variantu pizzy, třeba květákovou nebo vločkovou? Podělte se svými zkušenostmi!

ynezorPumanzeSaNyknalC