Hlavní obsah

Novinky mezi parfémy: Zvedněte si náladu díky vůni!

Foto: New Africa, Shutterstock.com
24. 10. 2020

Svět vůní a nápaditých flakonků nikdy nepřestane bavit. Jaké obsahují ingredience a co podle návrhářů ztělesňují? Udělejte si přehled mezi novinkami věhlasných značek, ale i niche parfémů.

Článek

Vůně dokáže zvednout náladu i sebevědomí nebo vás vrátit ve vzpomínkách v čase. Co od ní očekáváte vy tento podzim? Rozhodování vám může usnadnit kombinace vonných ingrediencí nebo to, co podle jednotlivých návrhářů jejich líbivé flakonky ztělesňují. Tady jsou letošní novinky od známých i méně známých niche značek, tedy těch, které se běžným vůním vymykají.

Ženskost

Nový parfém od návrháře Narcisa Rodrigueze je definicí ženskosti. Popis po přivonění by zněl: exotická, těžká, sofistikovaně smyslná. Protože v zimě spousta z vás inklinuje k těžším vůním, je ideální právě na tohle období nebo večerní akce, až k nim bude příležitost. Kombinuje v sobě jantar, pižmo, květ tiaré, ylang-ylang z Madagaskaru a dřevitý cedr.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Ambree, Narciso, 2490 Kč (50 ml)

Sebeláska

Slovo sebeláska může už dnes znít jako klišé, ale to mu nic neubírá na důležitosti. Vůně z rukou parfumérky Caroliny Dumur ztělesňuje ženu, která se ve svém těle cítí dobře, sebevědomě, a ví, že srovnávání s druhými je zlodějem radosti. Potřebujete přidat trochu sebedůvěry před prezentací ve firmě? Stačí dvě stříknutí a nikdo na vás nemá.

Parfém tvoří kosatec, neroli, ovocné tóny a aroma pačuli. Když přičichnete, na první dobrou je vůně sladší, ale zároveň má v sobě něco ze svěžesti z pánských parfémů.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Mon Rouge!, Yves Rocher, 1090 Kč (30 ml)

Jít svou cestou

Mottem parfému by bylo: „Jít si svou cestou“. To odráží nejen samotný název, ale i filosofie tohoto parfému. Vyrábí se s ohledem na udržitelnost, což reflektuje i fakt, že flakon je znovu naplnitelný a recyklovatelný.

Vůně je sladce svěží díky mixu ingrediencí z různých koutů světa. Obsahuje bergamot, pomerančový květ, květy tuberózy, jasmín, vanilku, cedr a bílé pižmo.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda My Way, Giorgio Armani, 1720 Kč (30 ml), prodává Notino

Jedinečnost

Ženská, ale ne těžká, takže vás z ní nebude bolet hlava a můžete si ji užívat i přes den. Tvoří ji bergamot, mandarinka, pomerančový květ, gardénie, vanilka, ale i akordy mechu. Tváří parfému se stala Lady Gaga (34) a mottem je „Můj hlas, moje síla“, který zpěvačka předvádí i v reklamním spotu.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Voce Viva, Valentino, 1710 Kč (30 ml), prodává Sephora

Jiskra do života

Kdo v dnešní době nepotřebuje trochu nakopnout? Zvládne to květinově-orientální vůně od Mary Kay, která je elegantní, ženská, výrazná a kombinuje vonné oleje s mandarinkou, kosatcem a třeba i ranní rosou, vanilkou a mechem. Sílu parfému můžete odvodit už z názvu, zda se jedná o kolínskou, toaletní, parfémovanou vodu nebo v tomto případě o parfemovaný extrakt. Poslední zmíněný má intenzitu nejvyšší, obsahuje totiž největší procento vonných složek.

Foto: Archiv firmy

Parfém Illuminea, Mary Kay, 1990 Kč (50 ml)

Svěží aura

Nepotrpíte-li si na těžké vůně, které k zimnímu období tak nějak víc patří, tady máte alternativu. Vůně Chloé jsou velmi oblíbené a většinou jsou výrazně květinové. Novinka překvapí ale tím, že je velmi svěží. Cítit v ní můžete magnolii, tóny jasmínu nebo dubový mech.

Foto: Archiv firmy

Toaletní voda Chloe L'Eau, Chloé, 1480 Kč (30 ml), prodává Sephora

Neřest

Poslední parfém se řadí do kategorie niche, to znamená, že vonné kompozice nelahodí jen tak někomu a jsou většinou velmi osobité a zajímavé. Šest vůní značky Akro je inspirováno různými neřestmi. My jsme vybrali tu, která reprezentuje kávu, bez níž si spousta lidí nedokáže představit den. Kombinace balkánské kávy, kardamomu, vetiveru a italských citrusů je energická a hravá.

Foto: Archiv firmy

Parfemovaná voda Awake, Akro, 3690 Kč (100 ml), prodává Myskino

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.