Hlavní obsah

The Last of Us sklízí ovace fanoušků i recenzentů. Znáte další slavné akčňáky podle videoher?

Hledáte nový seriál, který aktuálně sledovat? V posledních dnech vyvolal vlnu nadšení postapokalyptický seriál s názvem The Last of Us. Na co se můžete těšit a jaké další filmy nebo seriály byly inspirované počítačovými hrami?

Článek

Nejlepší ženská akční hrdinka, perský princ zachraňující princeznu nebo nejrychlejší modrý ježek na světě. Jakým filmům nebo seriálům předcházela videohra a jakou novinku byste si neměli nechat ujít?

The Last of Us

V hlavní roli uvidíte Pedra PascalaFoto: Profimedia.cz

Začneme u novinky The Last of Us, které je teď všude plno. Právě vyšel druhý díl, který je ke shlédnutí na HBO Max, a jde o adaptaci stejnojmenné videohry z roku 2013. Pokud máte rádi temnější a strašidelné seriály, a ještě k tomu zombie apokalypsy, jde o seriál podle vašeho gusta!

Děj se odehrává po zničující apokalypse. Zeměkouli sužuje houbový virus, který mění lidi ve vraždící monstra. Hlavní postavu Joella hraje Pedro Pascal a čtrnáctiletou Ellie ztvárňuje talentovaná Bella Ramsey, kterou můžete znát ze Hry o trůny. Právě ta může být klíčem k záchraně lidstva. Čeká vás devět dílů, které jsou uvolňovány postupně, a každý má kolem hodiny. Už teď se pějí na seriál ódy.

Zaklínač

Henry Cavill v roli Geralta z Rivie, kterou brzy opustíFoto: Profimedia.cz

Fantasy seriál Zaklínač (The Witcher, 2019) také zaznamenal enormní úspěch. Ti, kteří příběh Geralta z Rivie vůbec neznali, ale v první sérii pořádně tápali. Loni vyšla druhá série, která už dávala i nezasvěceným větší smysl. Předlohou pro počítačovou hru i seriál jsou romány od Andrzeje Sapkowského. Děj se točí okolo zaklínače Geralta, lovce příšer, a princezny Ciri, které nečekaně spojí osud.

Taky byste si v roli Zaklínače neuměli představit nikoho jiného než Henryho Cavilla? Bohužel budete muset – ve čtvrté sérii ho nahradí Liam Hemsworth. Nicméně třetí vyjde (snad) v létě a tam ještě uvidíme „starého“ Geralta. Ze seriálu odešel prý kvůli tomu, že se mu nelíbilo, že se děj čím dál víc odchyluje od knižní předlohy. Za to jsou mimochodem tvůrci kritizováni i ze strany skalních fanoušků Sapkowského. Čekání si můžete zkrátit prequelem Pokrevní pouto, odehrává se 1 200 let před narozením Zaklínače, najdete ho také na Netflixu.

Lara Croft

Zleva: Lara Croft v podání Angeliny Jolie a Alicie VikanderFoto: Profimedia.cz

Nejslavnější akční hrdinkou z počítačové hry je bezesporu Lara Croft. Předlohou byla počítačová hra z roku 1996 a stále vychází nové verze, poslední Shadow of the Tomb Raider v roce 2018. Ústřední postavou je neohrožená archeoložka, která objevuje tajemné poklady po celém světě. Jako první si ji zahrála v roce 2001 Angelina Jolie a pak ještě podruhé ve filmu Tomb Raider: Kolébka života (2003). Štafetu předala Alicii Vikander, která zazářila ve zpracování z roku 2018. V nejnovější verzi už se upustilo od Lařina velkého poprsí, které mělo svojí předlohu v počítačové hře. Filmy můžete sledovat na Netflixu i HBO Max.

Anketa

Jakou Laru Croft máte radši?
Angelina Jolie je jen jedna
85,3 %
Alicia Vikander byla lepší
14,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 184 čtenářů.

Princ z Persie

Prince z Persie si zahrál v roce 2012 Jake GyllenhaalFoto: Profimedia.cz

Neexistuje legendárnější hra než Princ z Persie, kterou hrál snad každý fanoušek videoher. Vyšla v roce 1989 a princ se v ní snaží zachránit uvězněnou princeznu zlým vezírem Džafarem. Stala se předlohou pro film z roku 2012 – Princ z Persie: Písky času, kde byl hlavní hvězdou pohledný Jake Gyllenhaal. Hollywoodský trhák vás vtáhne do perské pouště, kde princ Dastan zachraňuje svět i krásnou princeznu v podání Gemmy Arterton. Film můžete shlédnout na Disney+.

Ježek Sonic

Záběr z rodinného filmu Ježek Sonic 2 Foto: Profimedia.cz

Modrý ježek Sonic to z počítačové hry dotáhl do pohádky i celovečerního rodinného filmu. Nejrychlejší postavička ve vesmíru vznikla ve světě počítačových her v roce 1991 a patří k těm nejznámějším hrám vůbec. Posledním filmovým zpracováním je to se záporákem doktorem Robotnikem v podání Jima Carreyho, které se dočkalo loni druhého pokračování. Kromě něj ve snímku můžete vidět i Jamese Marsdena nebo Idrise Elbu. Film najdete na Netflixu.

Uncharted

Dvojice Tom Holland a Mark Wahlberg jsou zárukou, že o akci není ve filmu nouzeFoto: Profimedia.cz

Jedna z filmových novinek loňského roku byl film Uncharted. Pro některé je možná překvapením, že jde také o adaptaci počítačové hry. Pro fandy herních konzolí je ale dobře známá už od roku 2007.

Hlavní roli ve filmu ztvárnil Tom Holland, hraje barmana a zároveň malého zlodějíčka. Dostane neodolatelnou nabídku od Sullyho (Mark Wahlberg), aby mu pomohl najít 500 let ztracený legendární poklad rodiny Moncadových. Na film se můžete podívat na HBO Max.

Načítám