Hlavní obsah

Pytel na odpadky nebo chipsy místo kabelky, špinavé boty za desetitisíce. Co říkáte na tuto módu?

Foto: Profimedia.cz

Značka Balenciaga sází na podivno, se svou poslední kampaní ale zašla příliš dalekoFoto: Profimedia.cz

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Špatná reklama taky reklama? Tahle strategie se nemusí vyplácet. Na kontroverzní kampaň momentálně doplácí módní dům Balenciaga, který čelí kritice kvůli fotkám dětí se sado-maso medvídky. A otazníky vyvolávají i jejich další módní počiny.

Článek

Těžko říct, co by na momentální image značky řekl její zakladatel, španělský návrhář Cristóbal Balenciaga, který byl mistrem haute couture. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia přebral módní dům v roce 2015 po Alexanderu Wangovi a musí se mu nechat, že z Balenciagy udělal objekt zájmu číslo jedna. Jeho inovátorské nápady značce přinesly spoustu nových zákazníků i peněz, poslední dobou se ale čím dál častěji debatuje o tom, jestli nezachází příliš daleko.

V letošním roce značka představila rovnou několik kontroverzních kousků, které nicméně splnily účel. Nadzvedly nejedno obočí, vyvolaly debatu a obletěly celý svět. Úměra – čím podivnější model, tím více pozornosti – zkrátka funguje. S novou kampaní ale Balenciaga narazila, a jakkoli se snaží z průšvihu vyvléknout, její pověst je pošramocená.

Sado-maso medvídek půjde k soudu

Balenciaga se na tenký led pouští ráda a dobrovolně. Tentokrát se ale pod nimi definitivně probořil. Jejich nejnovější kampaň se dočkala tvrdého odsouzení, protože obsahuje medvídky s koženými postroji, které se využívají při BDSM. Jako by nebylo málo spojovat hračky se sexem, plyšáky držely na fotkách malé děti.

Módní dům ihned vydal omluvu na Instagramu (celý dosavadní obsah přitom smazal), fotky stáhl, ale trvá na tom, že je na vině produkční firma, která kampaň realizovala. A tu teď hodlají žalovat o 25 milionů dolarů. Tahle výmluva ale dvakrát dobře nepůsobí – těžko věřit, že by značka jako Balenciaga odevzdala kontrolu někomu jinému a nevěděla, co vydává. Produkční firma také potvrdila, že tým Balenciagy logicky na focení byl a teď se jen snaží najít obětního beránka.

Ke kauze se vyjádřila i Balenciaga girl Kim Kardashian, která je jako čtyřnásobná máma incidentem „znepokojená“ a zvažuje, jestli se svou oblíbenou značkou nezruší spolupráci.

Tenisky po deseti sourozencích

Jestli návrhář Demna Gvasalia něco umí, pak je to rozvíření módních vod. Na jaře představil tenisky Paris Sneakers, které mají mnohem vznešenější název, než si zaslouží. Ačkoli návrhář obhajoval svou vizi a vysvětloval, že jde o symboliku toho, že tenisky vydrží celý život (ano, rozhodně se dají nosit do roztrhání), na boty se snesla vlna kritiky. Verze otrhaných tenisek byla limitovaná a jejich cena převyšovala čtyřicet tisíc korun. Své kupce si určitě našly, většina společnosti to ovšem viděla jako absolutní vrchol snobství a výsměch lidem, kteří na nové boty opravdu nemají.

Nejdražší pytel na odpadky

Jak vypadá podle Balenciagy nejmódnější kabelka podzimní sezony? Jako pytel na odpadky. Pravda, předchozí tenisky by doplňovala skvěle a je i v podobné cenové relaci. Zatímco se návrhář značky vyjádřil, že si nemohl nechat ujít příležitost vyrobit nejdražší odpadkový pytel na světě, na sociálních sítích panoval jiný názor. Pokud má prý někdo čtyřicet tisíc korun na to, aby si pořídil pytel, měl by ho naplnit hotovostí a darovat potřebným. Abychom ale byli fér, Balenciaga verze je kožená a je samozřejmě na každém, za co své peníze utratí.

Není to navíc poprvé, co značka vyrobila kontroverzní „kabelku“. Před pěti lety přišla s velkou modrou taškou, která se ani nesnažila předstírat, že neimituje kultovní Ikeu. Jen stála, na rozdíl od té originální, téměř padesát tisíc korun.

Foto: Archiv značky Balenciaga

Pytel na odpadky v akci. Tohle je look z nové kolekce BalenciagyFoto: Archiv značky Balenciaga

Dá si někdo brambůrky?

Tenhle doplněk alespoň pobaví. Ve své kolekci na jaro 2023 Balenciaga představila kabelku do ruky, která je na první pohled k nerozeznání od pytlíků chipsů. Oblíbené laysky si můžete, stejně jako ty opravdové, pořídit v několika různých „příchutích“ za více než čtyřicet tisíc korun. A jak se tahle kabelka nosí? Ležérně se zmáčkne v ruce, podobně jako sáček s brambůrkami. Jen si ji budete muset sami naplnit.

Tkaničky do… uší

Ano, díváte se správně. Značka do své nové kolekce zahrnula i náušnice, které připomínají tkaničky do bot, ačkoli „připomínají“ není úplně přesné. Jsou to tkaničky do bot, navíc mají jen zapínání. Originalita se návrháři upřít nedá, nečekaly byste ale od náušnic za více než šest tisíc korun trochu víc?

Reklama

Načítám