Hlavní obsah

Módní legendy? Tyhle ikonické produkty dobyly svět

Foto: Profimedia.cz

Foto: Profimedia.cz

Reklama

Na svou dobu přelomové, ale zároveň univerzální, krásné, nadčasové a kvalitní. Tak se dají popsat v podstatě všechny ikonické produkty ze světa žen, které jsou staré desítky let, ale pořád jim to neubírá na slávě. Tohle je 7 nejslavnějších.

Článek

Svět módy, kosmetiky a všemožných beauty produktů na nás neustále chrlí nějaké novinky, z nichž většina rychle vyčpí a je nahrazena jinými. Pak jsou tu ale stálice, které se na výsluní drží už desítky let. Jsou pořád žádané, a to mnohdy i když rozhodně nejsou za hubičku.

Tohle je 7 ikonických produktů ze světa žen, o nichž si troufáme říct, že i za dalších hodně let budou pořád patřit do pomyslného beauty nebe.

1. Birkinka jako symbol luxusu

Vlastně úplně jednoduchá, prostorná, praktická a zároveň elegantní. Taková je tahle ikonická kabelka světoznámé francouzské značky Hermés. Jmenuje se Birkin po herečce Jane Birkin (73). V roce 1984 letěla do Paříže, a když se snažila svou tašku uložit do skříňky nad sebou, celá se jí vysypala. Sbírat věci jí pomohl galantní spolucestující, který byl čirou náhodou i ředitelem módního domu Hermés.

Když si mu stěžovala, že nemůže nikde sehnat prostornou, ale zároveň hezkou kabelku, vyptal se jí její soused, co všechno by v ní chtěla mít, kolik by potřebovala kapes a jak velké. O pár měsíců později byla Birkinka na světě. Dnes je značkou luxusu a vlastní ji snad každá celebrita. V minulosti na ni byla dokonce čekací lhůta, i několik let, a pořadník!  Koneckonců její cena se pohybuje v řádech statisíců až milionů korun.

Foto: Profimedia.cz

Například tahle Birkinka se před pár lety v aukci prodala za neuvěřitelných 4, 66 milionů korunFoto: Profimedia.cz

2. Proklatě rudá rtěnka Dior

Psal se rok 1947, konala se první módní přehlídka dnes slavné značky Dior a manekýnky se tehdy po molu procházely s rudě nalíčenými rty. Bylo to sexy, a tak není divu, že výrazně červené rtěnky se těší oblibě dodnes. A o jakou že se to tehdy jednalo rtěnku? Dior Rouge a odstín Iconic 999, který se běžně prodává i dnes. Cena tohohle kosmetického pokladu se pohybuje kolem 900 korun.

Foto: archiv firmy

Jestli se výrazných rtěnek nebojíte, rozhodně tuhle legendu vyzkoušejteFoto: archiv firmy

3. Chanel číslo 5: pyžamo Marilyn Monroe

Když se řekne Chanel číslo 5, hned každý ví, o co jde. Legendární parfém představila Coco Chanel světu už v roce 1921. Proč číslo pět? Za prvé to bylo návrhářčino nejoblíbenější číslo, a za druhé, když testovala vzorky, nejvíc se jí líbil právě ten pátý.

Nejlepší reklamu ovšem parfému udělala Marilyn Monroe (†36), když na novinářský dotaz, v čem spí, odpověděla, že nahá, oděná jen do pár kapek Chanelu číslo 5. 50 ml téhle vůně stojí něco kolem tří tisíc korun.

Foto: Profimedia.cz

Chanel No.5 je sice trochu veterán, ale pořád hodně žádaný. Takhle ho v roce 2016 v kampani propagovala dcera herce Johnnyho Deppa (57) Lily-Rose (21)Foto: Profimedia.cz

4. Legendární lodičky s červenou podrážkou

Existuje mnoho slavných návrhářů dámských bot, jen si vzpomeňte třeba na Carrie ze Sexu ve městě a její botník plný kousků od návrháře Manola Blahnika (77). Pokud ale lze některé boty označit za legendu, jsou to lodičky od Christiana Louboutina (56), jejichž poznávací značkou je výrazná červená podrážka. O tu se také Louboutin v roce 2011 soudil se značkou Yves Saint-Laurent, která začala vyrábět také černé lodičky s červenou podrážkou. Spor vyhrál s tím, že právě tenhle prvek charakterizuje celou jeho tvorbu.

Důkazem výjimečnosti jeho lodiček je i fakt, že si je zamilovalo hodně celebrit. Nosí je například Victoria Beckham (46), Jennifer Lopez (51), Kylie Minogue (52) a spousta dalších. Chcete je také? Jejich cena se samozřejmě liší podle typu bot, jejich zdobnosti a použitých materiálů, ale ty opravdu základní modely stojí kolem patnácti tisíc korun.

Foto: archiv firmy

Tohle je základní klasický model – jednoduché černé lodičky na vysokém jehlovém podpatku s červenou podrážkouFoto: archiv firmy

5. Slavné „pětsetjedničky“

Džíny dneska nosí samozřejmě kdekdo, je nespočet firem, které je šijí a prodávají, ale legenda je jen jedna. Ano, řeč je o riflích značky Levi's. Dnes mají v nabídce mnoho typů, ale kdybyste si měli vybrat jen jedny jediné, rozhodně by to měly být džíny Levi's 501.

Světlo světa spatřily v roce 1890 a číslo 501 bylo vybráno podle čísla, které bylo přiřazeno k tehdejším montérkám do pasu s měděnými nýty.

Opravdové slávy se ale „pětsetjedničky“ dočkaly až v 50. letech minulého století, kdy se po velké hospodářské krizi staly symbolem revolty a solidarity. Nosili je například sexy herci James Dean (†24) a Marlon Brando (†80) či spisovatel Jack Kerouac (†47). A když se v nich ve filmu Řeka do nenávratna (1954) objevila Marilyn Monroe, nebyla snad žena, která by je nechtěla ve skříni.

Že nejde o žádný módní výstřelek, ale skutečnou trvalku, je jasné už jen z toho, že Levi's šije a prodává tenhle model riflí dodnes.

Foto: Profimedia.cz

Ve filmu Řeka do nenávratna se Marilyn Monroe objevila právě v těchto riflích, čímž dopomohla k tomu, aby se z nich stal hitFoto: Profimedia.cz

5. Zásnubní prsten od Tiffanyho

První prodejnu s klenoty otevřel Tiffany v New Yorku už v roce 1837. Byznys se slušně rozjížděl, ale opravdová sláva přišla až s legendárním filmem Snídaně u Tiffanyho (1961) s nádhernou Audrey Hepburn (†63) v hlavní roli.

I když si z filmu nejspíš vybavíte především náhrdelník, který herečku zdobil (a samozřejmě i její nezapomenutelné černé společenské šaty), mezi ikonické kousky od Tiffanyho se řadí spíš jiné šperky.

V prvé řadě je to klíčenka, která se na pultech poprvé objevila v roce 1969. Byla na ní vyrytá věta Please Return to Tiffany & Co. New York (Prosím, vrať mě do prodejny Tiffany v New Yorku). Každá klíčenka totiž měla své speciální číslo, takže u Tifannyho vždy mohli snadno dohledat, kdo je jejím majitelem.

Neméně známé jsou jejich zásnubní prsteny, které dostávají budoucí nevěsty v typických modrých krabičkách z kůže.

Foto: archiv firmy

Zásnubní prsten v ikonické modré krabičce od Tiffanyho je naprostá klasikaFoto: archiv firmy

6. Brýle z Top Gunu

Je mnoho slavných značek slunečních (i dioptrických) brýlí, ale Ray-Ban je klasika všech klasik. Jejich model „pilotek“ se stal hitem ve chvíli, kdy se v nich ve filmu Top Gun (1986) objevil Tom Cruise (58).

Dnes značka tenhle typ slunečních brýlí vyrábí ve verzi pro muže i pro ženy (označuje je název Cockpit nebo Aviator) a k dostání jsou v mnoha barevných provedeních. Sehnat se dají zhruba za 3 600 korun.

Foto: ©Paramount Pictures, Profimedia.cz

Film Top Gun a tehdy ještě mladinký Tom Cruise v legendárních brýlích, které si svou slávu udržely dodnesFoto: ©Paramount Pictures, Profimedia.cz

7. Tenisky s bublinou

Tenisky Air Max značky Nike slaví úspěchy na trhu už 33 let. První model „airmaxů“ nesl číslo 87 a na svědomí ho měl Tinker Hatfield, který stál v čele projektantů společnosti Nike. K odhalenému vzduchovému polštářku v botách ho inspirovala Paříž, respektive tamní centrum Pompidou, které jakoby také nechává kolemjdoucí nahlédnout do svých útrob.

Kritici sice tehdy tvrdili, že to není dobrý nápad, protože zákazníci budou právě tento odkrytý vzduchový polštářek propichovat a následně boty reklamovat, ale Hatfield si svou nakonec prosadil.

Od té doby už Nike vytvořil nespočet konfigurací a podob těchto tenisek, ale viditelný vzduchový polštářek (někdy větší, jindy menší, průhledný i různě barevný) zůstal.

A zákazníci tyhle tenisky milují. Jsou pohodlné, vhodné na dlouhé chození, snad nikdy v nich nebolí nohy. Prostě hvězda, která nehasne.

Foto: eobuv.cz

Tenisky Nike Air Max seženete ve všech možných barevných provedeních a většinou stojí něco mezi třemi až čtyřmi tisíciFoto: eobuv.cz

Reklama

Načítám