Hlavní obsah

Ničí vás padání vlasů? Víme, proč teď trpíte víc i jak to zastavit

Foto: Nina Buday, Shutterstock.com

Padají vám z ničeho nic nadměrně vlasy? Možná odhalíme příčinu!

Máte pocit, že vám na podzim a v zimě končí v hřebenu podstatně více vlasů? Zjistěte, jaké množství je ještě v pořádku a kdy zpozornět.

Článek

Stejně jako se některým zvířatům proměňuje v průběhu roku množství a kvalita srsti, i vy někdy pozorujete, že vaší kštici se daří hůře než v jiné části roku? Pro mnohé ženy je kritickým obdobím právě podzim a zima, kdy jim vlasy vypadávají doslova po chomáčích.

Denně zdravému jedinci vypadne zhruba 50 až 100 vlasů. Problém nastává, když počet vypadlých vlasů překročí tuto normu a z česání se stane panicky obávaný úkon. V tomto případě je třeba nalézt příčinu.

Podzim a zima jsou pro naši kštici samy o sobě rizikové. Sychravé počasí, ostrý vítr, často prší nebo sněží... Také výkyvy teplot provázející přechody ze zimy do přetopených místností způsobují zhoršenou kvalitu kadeří.

Geny neobelžete

Řídnutí a padání vlasů má ale více příčin, nikoli jen vliv počasí. Důležitou roli hraje genetická dispozice či hormonální nerovnováha. Na kvalitě vlasů se ale podepisuje i životní styl a stresová zátěž.

Dobrá zpráva je, že sezonní vypadávání vlasů je přirozený proces. Abyste to pochopili, je třeba vědět něco o růstovém cyklu vlasů. V růstové fázi se vlas nachází po dobu dvou až šesti let. Obvykle se v růstové fázi nachází najednou až 90 % celého vlasového porostu, zatímco zbytek zůstává ve fázi klidové.

Trvá většinou mezi dvěma a šesti týdny. Po jejím skončení vlas vypadne a vlasový váček začne produkovat nové vlasové vlákno. V klidové fázi se nejvíce vlasů nachází zhruba v červenci, proto tedy v podzimních měsících dochází ke zvýšenému výpadku.

Foto: NotarYES, Shutterstock.com

Vlasy myjte šetrně a nerozčesávejte je za mokra

Projezte se ke kráse

Strava má vliv na všechny aspekty vašeho života, tedy i na zdraví vašich vlasů. „Padání vlasů se dá předcházet pestrou a vyváženou stravou, která by měla být bohatá na vitamin B, selen, zinek a železo. Klient se musí vyvarovat drastických diet a také stresu,“ uvádí Martina Malinová ze sítě kadeřnických salonů Cut&Color.

Nezapomínejte mít i v zimních měsících jídelníček bohatý na ovoce, zeleninu a ořechy, důležitý je i správný příjem vápníku, bílkovin a některých aminokyselin, zvláště methioninu a cysteinu. Pozor na nasycené tuky a rafinovaný cukr.

Pečujte správně

Velký vliv má také používání kosmetiky a zatěžující stylingové úpravy. „Narušené vlasy ztrácejí sílu udržet se ve vlasové pokožce a vypadávají. Vedle fénování a žehlení, které způsobuje křehkost a zvýšenou lámavost vlasového vlákna, vlasy ohrožuje i nesprávné zacházení a kosmetická péče se zatěžujícím složením,“ říká Renata Gaucká, vlasová expertka z profesionální kadeřnické kosmetiky Nouvelle.

„V zimě byste tedy měli vsadit na posilující kúry a výživné olejíčky, které mají schopnost proniknout hluboko do struktury vlasu a posílit oslabené vlákno od základu,“ doplňuje Renata Gaucká.

Vsaďte na kosmetiku s obsahem vyživujícího keratinu a proteinů, vhodné jsou přípravky s obsahem aminexilu – ten zabraňuje tuhnutí kolagenu, a tím je umožněn vlasu zdravý růst. Pozor naopak na silikony, které vlas obalí a při dlouhodobém používání vlasy přirozeně slábnou.

Foto: archiv firem

Na foto (zleva): Šampon proti padání vlasů, Vivipharma Anti-Caduta, 699 Kč, přírodní tonizační vlasový šampon BioAroma, 219 Kč

Foto: archiv firem

Na foto (zleva): Vlasový elixír Inlight pro obnovu růstu a regeneraci vlasového vlákna. Inlight, 1590 Kč, prodává e-shop Bioroganica, sérum pro suché a lámavé vlasy Nouvelle NutriMix, 219 Kč

Foto: archiv firem

Na foto (zleva): Bylinné tobolky proti vypadávání vlasů, Topvet, 188 Kč, potravinový doplněk Glycovit Derma H dodává tělu potřebné vitaminy a minerály, podporuje zdravý růst vlasů a vyživuje pokožku. Vivipharma, 637 Kč

Pročistěte ledviny

Co se týče fyzické kondice a zdraví, jsou to především ledviny, které pro kvalitu vlasů sehrávají nejdůležitější roli. Pro jejich lepší funkci je stěžejní zvýšit příjem zásadotvorných potravin a snížit příjem potravin kyselinotvorných. Dále je vhodné vyřadit alkoholické nápoje, slazené nápoje a kávu pít jen kvalitní a v přiměřeném množství. Můžete ji také kompletně nahradit, a to kořenem čekanky.

Trápí vás na podzim a v zimě zvýšené padání vlasů? Co vám proti němu spolehlivě pomáhá?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama