Hlavní obsah

Ikonická kosmetika, která z našich koupelen jen tak nezmizí

Foto: Juta, Shutterstock.com
16. 11. 2020

Vybrali jsme top osm kosmetických produktů, které vás nezklamou, protože jsou na trhu už desítky let. Na suchou kůži rukou, rtů, těla, nebo pro rozjasnění pleti. Jaké příběhy stojí za touto ikonickou kosmetikou?

Článek

Za ta léta, co je tahle kosmetika na trhu, se osvědčila, a hrdě může nosit označení bestseller. I když značky představují neustále vylepšené edice a novinky, tyhle produkty z našich poliček v koupelně jen tak nezmizí.

Na suchou pokožku těla

Historie značky La Roche-Posay sahá až do 14. století. Léčivý termální pramen u francouzského městečka, po kterém má značka své jméno, objevil náhodou jeden rytíř. Legenda praví, že jeho kůň trpěl ekzémem, ale po vykoupání ve vodě byly problémy pryč. Léčivé účinky se rozkřikly a v místě o několik století později vznikly lázně. Až v roce 1975 byly založeny farmaceutické laboratoře s cílem vyrábět dermokosmetiku vhodnou pro citlivou pokožku. Právě termální voda z onoho pramene je součástí jejich výrobků.

Tělový balzám od La Roche-Posay je na trhu už 27 let a pyšní se tím, že je vhodný i pro novorozence a je záchranou pro velmi suchou pokožku. V zimě může být pokožka víc vysušená, pnout a svědit, proto je vhodné zvolit hutnější balzám, který funguje i jako prevence vzniku ekzému. „Při výběru je důležité zohlednit složení. Ideální je přípravek, který napomáhá obnovit kožní mikrobiom, čímž následně napomáhá pokožku udržet viditelně zdravou,“ vysvětluje dermatoložka Michaela Blaško z Interklinik.

Foto: Archiv firmy

Tělový balzám Lipikar Baume AP+M, La Roche-Posay, 629 Kč (400 ml)

Péče o ruce

Krém v modrobílé tubě je přes 70 let součástí mnoha českých domácností jako pomoc na suché a rozpraskané ruce. Původně vznikla Indulona jako ochranný pracovní krém pro dělníky a zemědělce ve slovenské továrně. V roce 1958 byla uvedena modrá Indulona, tak jak ji známe, a její receptura zůstala beze změny do současnosti, což je unikátní. Je vhodná pro všechny od tří let. A je ideální i pro citlivou pokožku, protože neobsahuje žádné konzervační látky ani alergeny.

Foto: Archiv firmy

Indulona Original, 50 Kč (85 ml)

Na suché rty

Švédskou kosmetiku Oriflame založili v roce 1967 dva bratři Jonas a Robert af Jochnick a jejich kamarád Bengt Hellsten. Jejich předsevzetím bylo přípravky netestovat na zvířatech, což v té době bylo revoluční. V osmdesátých letech uvedly na trh jejich Zázračný kalíšek, který se hodí na opečovávání suché pokožky. Obsahuje včelí vosk a vitamin E a kromě originálu, jehož složení zůstalo od roku 1980 beze změny, najdete v nabídce i různé vůně jako třeba černý rybíz nebo med.

Doporučujeme nanášet před spaním, takhle rty krásně zregenerujete přes noc. Také je nepostradatelný při rýmě, kdy s ním můžete mazat kůži okolo nosu.

Foto: Archiv firmy

Zázračný kelímek Oriflame, 199 Kč (15 ml)

Proti kruhům pod očima

Hodiny spánku, které jste nestihly, obsažené v concealeru. Na trh byl uveden v roce 1992 a za jeho vznikem stojí kosmetická guru Terry de Gunzburg (64), kreativní ředitelka Yves Saint Laurent. Od té doby si získal přední místo v kosmetických taštičkách mnoha žen i profesionálních vizážistek.

Štětečkem, který je v praktickém balení v peru, se produkt dobře nanáší pod oči. Jedním tahem vyzmizíkuje tmavé kruhy. „Můžete ho použít jako highlighter a projasnit s ním celý obličej. Nanášejte ho na lícní kosti, na kořen nosu, nad horní ret a také do vnitřního koutku oka a pod obočí,“ radí vizážistka Soňa Šajdáková.

Foto: Archiv firmy

Rozjasňující pero Touche Éclat, Yves Saint Laurent, 795 Kč, prodává Notino

Make-up filmových hvězd

Česká značka, která to dotáhla až do Hollywoodu. Řeč je o legendárním krycím make-upu Dermacol. U vzniku stála Olga Knoblochová (87) alias Lady Dermacol. Chtěla vynalézt přípravek, který by pomohl malému chlapci překrýt v tváři bílé skvrny a takzvaný oheň. Obrátila se proto na laboratoře pro vývoj a výrobu filmových líčidel ve Filmovém studiu Barrandov. V roce 1966 byl první krycí make-up na světě a záhy si získal oblibu po celém světě.

Slovo Dermacol se tehdy v Československu stalo synonymem pro make-up a název je spojením slov derma (kůže) a colour (barva). Dokáže si poradit s nedokonalostmi pleti, pigmentovými skvrnami nebo začervenáním. Krémová textura se na pleti změní v sametovou, dlouhodržící a a je voděodolný.

Foto: Archiv firmy

Krycí make-up Dermacol, 299 Kč (30 g)

Nejoblíbenější pleťový krém

Věděli jste, že Oskar Troplowitz (†55), který stojí za vznikem modrého krému Nivea, byl původem z české vesnice Opavice? První krabička s krémem spatřila světlo světa v roce 1911. Stačily tři roky a už byl dostupný na všech světadílech. Jeho obliba trvá dodnes a účinky jsou ověřené generacemi.

Jeho čas přichází znovu teď v zimních měsících a navíc v době, kdy musíme nosit roušky a pleť může být vysušená. „Je vhodné přejít na mastnější formu hydratačních krémů anebo aplikovat větší množství zavedeného hydratačního krému než během letních měsíců,“ doporučuje dermatolog Jan Kučera z Perfect Clinic Dermatology.

Foto: Archiv firmy

Univerzální krém Nivea, 89 Kč (150 ml)

Parfém číslo 5

Až budu velká, chci vonět jako Chanel N°5, řekly si miliony dívek na celém světě. Coco Chanel (†88) uvedla parfém v roce 1921 a dodnes si v sobě nese esenci ženskosti a nadčasového stylu. Proč tak strohý název? Variant bylo několik a módní návrhářka vybrala zrovna lahvičku s číslem pět. Nejvíc parfém proslavila Marilyn Monroe (†36), která v rozhovoru prohlásila, že spí nahá, zahalená jen v Chanelu číslo 5.

Foto: Archiv firmy

Parfémovaná voda Chanel N°5, 2295 Kč (50 ml), prodává Douglas

Pro skvělé řasy

Právě značka Maybelline stojí za úplně první formulí řasenky. Pro svou sestru Mabel ji vytvořil Tom Lyle Williams. Mabel měla totiž řasy i obočí sežehlé od ohně, proto potřebovala něco na zvýraznění i péči. Obojí spojil dohromady a první řasenka byla na světě v roce 1910.

Řasenka s názvem Great Lash vstoupila do světa kosmetiky o 61 let později a její textura i balení bylo v té době revoluční. Opravdu umí udělat skvělé řasy, o čemž svědčí i to, že se prodává dodnes!

Foto: Archiv firmy

Řasenka Great Lash, Maybelline, 88 Kč, prodává Notino

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek