Hlavní obsah

Průzkum: ženy se po pandemii míň líčí a víc nakupují on-line

Foto: Roman Samborskyi, Shutterstock.com

Foto: Roman Samborskyi, Shutterstock.com

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Z některých veřejných průzkumů vyplývá, že se české ženy po pandemii méně líčí a kosmetiku nakupují více on-line. Souhlasíte, nebo jste změnily jiné kosmetické návyky? Prozradíme vám, jak to máme my v redakci.

Článek

Téměř polovina českých žen během pandemie více či méně omezila používání dekorativní kosmetiky. Po odeznění lockdownu se sice většina z nich k líčení vrátila, dvě třetiny se ovšem nyní malují méně než v minulosti. Alespoň to vyplývá z nového výzkumu drogerie dm. S tím souvisí i fakt, že uzavřené obchody prý naučily Češky nakupovat kosmetiku více online, u čehož některé i zůstaly. A důvod? Výhodnější ceny i rychlé a pohodlné objednávání.

Home office bez make-upu

Během pandemie a zejména v době tvrdých lockdownů se hodně žen přesunulo do pracovního prostředí svých domovů. To byl hlavní důvod, proč se najednou přestaly téměř líčit. „Z domova pracuji převážně i nyní a na home officu se samozřejmě nelíčím vůbec. Make-up používám jen tehdy, když jedu do kanceláře, jdu někam za kulturou či kamarádce na oslavu narozenin. Je pravdou, že na sobě cítím, že jsem zlenivěla. Když jdu jen tak ven nebo na nákup, nelíčím se vůbec, protože si říkám, že to stejně pod rouškou není vidět,“ potvrzuje redaktorka Lucie, která nakupuje v současné době on-line téměř vše, od jídla a oblečení přes hračky, knihy až po zmiňovanou kosmetiku. Jeden z důvodů je i to, že nosí brýle, které se jí v kombinaci s respirátorem hodně mlží, a tak se obchodům vyhýbá.

Dost podobně je na tom i redaktorka Kateřina, která si ovšem kupovala většinu kosmetiky online už před pandemií. „Důvodem byla výrazně nižší cena i čím dál lépe znázorněné produkty na e-shopech, kde dobře odpovídají barvy. Je opravdu málo věcí, co bych online neobjednala, kupuji dokonce i parfémy. Ty si jdu sice očichat do kamenné prodejny, ale pak objednám na internetu za nejnižší cenu. Určitě se méně líčím, protože častěji pracuji z domu. Ale i tak si myslím, že je to skoro denně, já se tak prostě cítím lépe, když ze sebe i doma udělám člověka, když jdu pro děti do školky a školy upravená,“ popisuje svoji zkušenost.

Foto: Jelena Zelen, Shutterstock.com

Osvědčenou kosmetiku jsme si zvykly nakupovat v pandemii on-lineFoto: Jelena Zelen, Shutterstock.com

Více pěstící kosmetiky

Z průzkumu dále vyplynulo, že se Češky v otázce používání přírodní kosmetiky dělí přesně na polovinu. Dle statistik se ale rok od roku zájem o tyto produkty zvyšuje, od ledna do konce září 2021 síť prodejen výše zmíněné drogerie dokonce zaznamenala 70procentní nárůst prodaných kusů přírodní dekorativní kosmetiky. A více přírodních produktů si za období pandemie oblíbila i redaktorka Renata a šéfredaktorka Monika.

„Za mne je online nákup jasná volba, ale u kosmetiky beru jen to, co už dobře znám. Když chci něco nového, raději se jdu podívat – ale to je spíš výjimka, sázím na osvědčené. Je fakt, že se nyní líčím jinak. První šla pryč rtěnka nebo lesk a make-up, pár zničených respirátorů mne poučilo, jako nás všechny. Oproti tomu však víc zkouším čistě přírodní kosmetiku, asi mám pocit, že v téhle nemocné době je potřeba něco zdravějšího a čistšího,“ vysvětluje své důvody Renata. Během lockdownu objevila kouzlo tuhých bylinkových šamponů, různých květinových vod a tuhých ručně vyráběných mýdel, která nevysušují. Podle ní bylo také víc času vyzkoušet nejrůznější babské rady nebo masky z přírodních surovin.

Foto: puhhha, Shutterstock.com

Rtěnku ženy kvůli respirátorům používají mnohem méněFoto: puhhha, Shutterstock.com

Rtěnka a tepláky?

Řada jednání a porad se v době lockdownu přesunula do on-line prostředí, ale ani kamera ale nedonutila šéfredaktorku Moniku se plně líčit. Maximum prý byla rtěnka, která zachraňovala situaci. „Nějak nebyla chuť a vůle se na doma malovat, věnovat tomu čas. Taky k těm teplákům mi to přišlo divné. O to větší radost pak přišla s prvními návraty do redakce – obléct se do něčeho jiného a nalíčit se. Zase je pravda, že jsem se doma o pleť tehdy krásně starala, neb na to byl čas a bylo to vítané rozptýlení. Tehdy jsem spotřebovala asi rekordní množství všech různých vzorečků kosmetiky, co se mi doma nahromadily,“ pochvaluje si alespoň některé výhody Monika.

Místo rtěnky oči

V redakci jsme se shodly, že mnohem méně používáme rtěnku – až tedy na naši šéfeditorku Marii. Nevzdává se jí ani při jízdě na kole či na běžkách a málokdo z nás si vzpomene, zda ji někdy bez rudých úst viděl. Tuhle věrnou dvojičku tedy nějaké roušky či respirátory jen tak nerozdělí.

Naopak dokonalý odstín rtěnky už tolik nehledá beauty redaktorka Lucka, která se však líčidel jen tak nevzdá: „Rtěnek je mi líto nejvíc, protože mají stále mnohem méně pozornosti, ale jsem zase na druhou stranu ráda za to, že mohu dát o to větší důraz na oči. Nevynechávám ani celkový make-up, jen jsem začala pravidelně používat víc pudru a na závěr líčení fixační sprej. Díky tomu mi přijde, že líčení přežívá maskám navzdory.“

Hurá do brow baru

A na oči se více zaměřily také redaktorky Pavla a Anita, které rovněž v obchodech nyní hledají spíše rozjasňovače očního okolí, tužky na obočí a řasenky. „V době pandemie jsem si začala více upravovat obočí, a tak jsem objevila spoustu zajímavých produktů, o kterých jsem doteď neměla ponětí. Dokonce si pohrávám s myšlenkou, že zajdu do specializovaného salonu na jeho úpravu, které většinou najdete pod názvem brow bar,“ zakončuje Pavla.

Načítám