Hlavní obsah

Že nejde hubnout jen břicho? Hooping ho vytvaruje dokonale

Foto: Shutter.B, Shutterstock.com

Ženy po čtyřicítce přibírají asi kilogram každý rok. Poslední rok jste toho zřejmě moc nenachodily a nenasportovaly, není tedy divu, jestli váha poskočila o víc než o jediné kilo. Jak se vrátit k původní hmotnosti a zbavit se tukových polštářů, i když se protiepidemická opatření jen tak nezmírní?

Článek

Zavřené posilovny přiměly řadu lidí zařídit si doma soukromý fitness koutek. Není to nic pro vás? Anebo už ho máte a toužíte po změně? Pořiďte si obruč a zkuste hravý hooping, při kterém během hodiny spálíte až 600 kcal, zpevníte důležité svaly a naučíte se lepší koordinaci i ladnosti pohybů. A pomůže i k lepšímu držení těla!

Jak vybrat obruč na hula hoop

Hula hoop neboli hooping kombinuje prvky sportu, tance a akrobacie. A stačí vám k němu jenom obruč. Snadno ji schováte za skříň a neudělá vám průvan v peněžence – obyčejnou plastovou fitness obruč seženete už za stovku. Může mít různé rozměry, ideální je průměr co nejbližší vzdálenosti vašeho pupíku od země. Na výběr jsou různé možnosti. Například taneční obruč nebo obruč pro moderní gymnastiku je lehčí a mívá protiskluzové polepy, takže tolik neklouže. Speciální hula hoop kruh z polypropylenu je těžší a cena se blíží k tisícikoruně. Seženete i obruče s odnímatelnou zátěží pro různou intenzitu tréninku nebo kruhy s masážními výstupky.

Co si obléct na hooping

Cvičit můžete v legínách a starém bavlněném triku. Po přírodních materiálech klouže obruč nejlépe, ideální jsou přiléhavé střihy a absence všeho, o co by se při kroužení zasekávala (různé zipy a tkaničky). Při cvičení stojíte na místě a nijak neposkakujete ani nedupete, je to tedy ideální aktivita i do paneláku, kde je přes tenké zdi vše slyšet.

Foto: Volurol, Shutterstock.com

Točení obručí vám rozpohybuje kyčle a uvolní ztuhlou páteř, je i ideální prevencí bolestí při sedavém zaměstnání

Zaměřeno na core: pevný pas a pánevní dno

S obručí velmi intenzivně posílíte core – střed těla. Hooping vás nutí stát vzpřímeně, nepředklánět se ani nezaklánět a zapojovat vnitřní svaly – bez nich obruč neroztočíte. Během cvičení zpevňujete břicho a spalujete energii, která by se jinak usadila do tuku, a k tomu posilujete i svaly pánevního dna a masáží břicha podporujete trávení. A jestli vás brzdí zadýchávání nebo bolavé klouby? Nevadí, intenzitu kroužení můžete snadno regulovat.

Zábavné kardio: kondice pro zdravé srdce

Cvičte nejen kvůli postavě, ale také pro zdraví. „Rychlý, svižný pohyb zlepší kardiovaskulární systém, a to i když bude trvat jen pár minut,” radí Samantha Clayton, fitness expertka společnosti Herbalife. Kombinujte pomalé kroužení s aktivnějším tak dlouho, jak vydržíte, ale nechoďte přes bolest. Rychlost střídejte a postupným tréninkem aktivnější část prodlužujte.

Skvělá aktivita pro přechod

Dětskou hru si zamilujete klidně i po padesátce, kdy dochází k zpomalení metabolismu a k úbytku svalové hmoty. „Ve velkém ji nahrazuje tuk, který se navíc ukládá v rizikovém středu těla. Jestliže do této chvíle žena necvičila a nemá žádnou kondici, pak obvykle velmi rychle přibírá na váze,“ vysvětluje hlavní trenérka fitness pro ženy Contours Kateřina Hollerová, proč je v tomto věku důležité najít si pravidelné sportovní vyžití. A zábavný sport s obručí může být ideální.

Proti stresu a celulitidě

Obručí lze točit nejen v pase a přes boky. „Když zaběhlý režim proložíte něčím neobvyklým, uvolníte nahromaděný stres,“ prozrazuje Samantha Clayton další výhodu. Skvělý způsob, jak se zabavit sportem v karanténě. Zkuste zapojit nohy, pravidelným trénováním se naučíte bez pomoci rukou zdvihnout obruč ze země a vytočit ji přes nohy až do pasu. Tím krásně zpevníte lýtka a stehna a jemnou masáží zmírníte i celulitidu. A točit lze i na paži – krásně to tvaruje ochablé svaly.

Po porodu opatrně

Jako všechno ani hooping není pro každého. Odpusťte si ho v těhotenství a po porodu, zvlášť když vás trápí břišní diastáza. Není-li totiž břicho dost pevné, jeho funkci při kroužení supluje páteř a snadno hrozí vyhřeznutí ploténky. Stejně tak je dobré hledat vhodnější aktivitu, máte-li potíže s páteří a ploténkami. Kontraindikací je i jakýkoli akutní problém v oblasti břicha a pasu, jako je nadýmání či nemocné ledviny, kroužení vynechte raději i během PMS a menstruace.

Berte, co je po ruce. Doma si můžete zacvičit s židlí, PET lahví nebo násadou od koštěte.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek