Hlavní obsah

Uzobávání i sladké tečky: Top 5 stravovacích prohřešků žen

Foto: BlueSkyImage, Shutterstock.com

Ve stravování někdy hřešíme snad všichni. Zatímco u mužů patří mezi časté poklesky třeba nadměrná konzumace tučného masa, uzenin nebo piva, ženy často narážejí na jiné kameny úrazu. Které to jsou?

Článek

Jak jíst správně? Jedna otázka a stovky různých odpovědí. Rozhodně se nedá říct, jaký systém stravování je jediný správný – dobrých je hodně. Co se ale říct dá, je, jaké návyky správné nejsou. Znáte nejčastější stravovací prohřešky a chyby, kterých se obvykle dopouštějí ženy, a víte, jak se jich zbavit?

1. Uzobávání

Pořádně se nenasnídáte, oběd odbydete, s večeří to není o moc lepší.. Přesto přijmete dost energie na to, aby se vás kila navíc držela jak klíště. Přestaňte jíst impulzivně! Každá narychlo zkonzumovaná potravina, ať jde o jeden bonbon, půlku housky, nebo zbytek tyčinky, je takovým malým špatným rozhodnutím. Mozek sice stále pracuje v módu „nic jsem nesnědla, mám hlad“, ale do energetického příjmu se započetl každičký kousek. Zkuste si proto na každé denní jídlo udělat klid a jíst s rozmyslem a uvědoměním.

2. Sladké tečky

Sladké! Mezi ženami velmi oblíbená skupina potravin. Na dezertu po obědě není samozřejmě nic špatného, když si ho dopřejete občas, je malý a počítáte s ním v celkovém příjmu energie. Nic špatného není ani na tom, když si dáte sladkou snídani nebo svačinu třeba v podobě ovesné kaše či zdravého koláče. V jiných případech – nebudeme si teď nic nalhávat – to ideální není. Jestliže si denně dáte po obědě větrník a po večeři čokoládovou tyčinku, shazování kil bude asi trochu haprovat.

Foto: Nina Buday, Shutterstock.com

Jednou za čas sladký dezert po obědě není problém, ale každodenní rutinou by být neměl

3. Hodně sacharidů, málo bílkovin

Čerstvé křupavé pečivo, těstoviny al dente, krémová rizota a další podobné pokrmy jsou jako pohlazení po duši. Problém je, že jsou také bohatým zdrojem sacharidů. Organismus je samozřejmě potřebuje, ale při cestě za štíhlejší a pevnější figurou byste měly sacharidy trochu omezit. Na jejich úkor pak do jídelníčku zařadit více zdrojů bílkovin, které pomáhají chránit a budovat svalovou hmotu. Znamená to jíst více masa, ryb, vajec, ořechů, některých sýrů, mléčných výrobků a podobně.

4. Přísné nárazové diety

Mezi ženské stravovací prohřešky patří paradoxně i diety. Pokud si jednou za čas naordinujete striktní hubnoucí jídelníček, který držíte sotva tři týdny, a pak se vrátíte do starých kolejí, není to jen jasný příslib jojo efektu. Z dlouhodobého hlediska mohou mít tyto výkyvy neblahý vliv na zdraví i metabolismus. Jak shazovat správně, jistě víte. Vykašlete se na diety a klidně postupnými kroky běžte vstříc trvale udržitelnému zdravému způsobu stravování.

Foto: EM Karuna, Shutterstock.com

Sacharidy jsou tak dobré! Pro lepší figuru je ale lepší je aspoň trochu omezit

5. Zdravé, ale hodně kalorické potraviny

Mnoho žen se zajímá o zdravé potraviny, ale ne vždy správně vyhodnotí jejich energetickou hodnotu. Nenechte se mást. Že jsou výživově prospěšné, ne vždy znamená, že jsou i nízkokalorické a můžete je jíst bez rozmyslu v nekontrolovaných porcích. Co ve větším množství patří mezi zabijáky hubnutí? Například ořechy, semínka, ořechová másla, avokádo...

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek