Hlavní obsah

Ploché břicho do léta? Stačí pár drobných, ale trvalých změn

Foto: kudla, Shutterstock.com

Pokud v sobě letošní rok nacházíte sílu pracovat na letní verzi svého těla, pak není na co čekat! Zbývá pár týdnů, během kterých můžete dosáhnout viditelných změn. Třeba docílit štíhlejšího břicha. Co pro to udělat?

Článek

Do léta ještě nějaký ten pátek zbývá. Kromě kalendáře to bohužel naznačují i venkovní teploty. Má to ale své výhody! Pokud chcete do plavkové sezony zapracovat na své figuře, ještě máte šanci na viditelné změny. Rozumnou zdravou cestou asi nezhubnete o dvě konfekční velikosti, ale takové plošší břicho je výsledek, kterého skutečně dosáhnout můžete.

Nejdřív trochu počítejte

Pokud byste chtěli ploché břicho za týden či dva, tak jediné, co by se vám mohlo povést, je odvodnit organismus a zregulovat plynatost. Do léta ale zbývá času více, za tu dobu se dá zhubnout i nějaké to kilo tuku. Optimální je přibližně čtvrt až půl kila za týden.

Jaké změny udělat v jídelníčku? Předně se dostaňte do kalorického deficitu, to znamená, že musíte přijmout denně méně kalorií, než vaše tělo spotřebuje. Dáme si příklad: 170centimetrová 60kilová žena, která má sedavé zaměstnání, ale aspoň trochu se snaží hýbat – chodit pěšky, sem tam si zacvičit – za den spotřebuje kolem 1800 až 2100 kcal (7 536 až 8 792 kJ). Aby zhubla půl kila tuku za týden, měla by denně přijmout o zhruba 500 kcal (cca 2000 kJ) méně, než vydá.

Foto: Dragon Images, Shutterstock.com

S počítáním kalorií pomohou i aplikace v mobilu

Bez dobrého jídla to nepůjde

Konkrétní hodnoty denního výdeje energie závisí na mnoha faktorech, proto doporučujeme spočítat si je na některé z webových kalorických kalkulaček přesně pro sebe. Případně můžete vsadit na chytré hodinky, které vám budou ukazovat hodnoty pro každý den.

Pokud se vám to teď zdá jako složité počítání, vězte, že po pár dnech to už tak náročné nebude. A po delší době už třeba nebudete muset počítat vůbec a budete se stravovat intuitivně. Praxe je totiž vlastně dost jednoduchá – musíte jíst více ovoce, zeleniny, hodně čerstvých potravin, bílkoviny a méně příloh a pečiva. Hodně omezit nebo na čas úplně vyřadit sladkosti, polotovary, tučné uzeniny a alkohol. Takový hubnoucí režim ale vůbec nemusí být utrpení, podívejte se na náš dietní jídelníček na týden, který tvoří jen samá dobrá jídla.

Každý pohyb se počítá

Jedna věc je, kolikrát do týdne si půjdete zacvičit, druhá, jak moc se během dne hýbete. První je důležitá, druhá ale úplně stejně, přestože se často řadí na vedlejší kolej. Co to pro vás znamená? Všechny schody, chůze, kolo a další možnosti fyzické aktivity berte útokem. Když to bude jen trochu možné, snažte se více chodit pěšky, jezdit na kole, koloběžce či jiném prostředku, který vyžaduje pohyb. Kromě toho, že hubnutí díky tomu bude skutečně o poznání snazší, také trochu ulehčíte planetě.

Co se týká cvičení, a to jak kardio, tak i posilování, záleží samozřejmě na vašich cílech. Jako zlatý střed se uvádí trénink třikrát do týdne. Určitě se vyplatí zařadit izolované cviky přímo na zpevnění břicha, ale mnohdy ještě efektivnější jsou komplexní cviky, u kterých pracuje celé tělo.

Foto: siam.pukkato, Shutterstock.com

Triky, jak splasknout břicho

I když se vám kolem pasu drží jen minimum tuku, ještě pořád to není záruka perfektně plochého břicha. Ano, tahle partie prostě dovede potrápit! Pod kontrolu tak musíte dostat i své zažívání. Trpíte-li dlouhodobě výraznou plynatostí a případně i bolestmi po jídle, pak byste měli pátrat po příčinách a zjistit, zda třeba netrpíte nesnášenlivostí lepku, laktózy nebo potravinovou alergií. Pokud se vám prostě jen občas nafoukne břicho jako balon, pak možná pomohou tyto tipy:

  • Bylinková spása - Nejlepší bylinky proti nafouklému břichu jsou bazalka, tymián, máta, meduňka, saturejka, anýz nebo fenykl.
  • Pijte - Je důležité dodržovat pitný režim, zároveň však méně pijte při jídle a omezte perlivé nápoje.
  • Luštěniny namáčejte - Před tím, než se pustíte do luštěnin, po kterých se nafoukne skoro každý, je nechte aspoň dvě hodiny, nejlépe však přes noc, namočené ve vodě.
  • Nehltejte - Důležitá je i stravovací kultura, jezte pomalu a každé sousto pečlivě rozžvýkejte. Nejenže tak snáze dosáhnete pocitu zasycení, ale také nebudete hltat vzduch, který vás nafukuje.
  • Procházka po jídle - Místo šlofíka se běžte po jídle na 15 minut projít, rozhýbete střeva a trávit vám to pak bude jedna radost.

Podívejte se na cvičení na posílení středu těla, které bude vyhovovat začátečníkům i těm, kterým sedy-lehy působí bolest za krkem.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek